رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان، با اعلام پایان اجرای برنامه ملی سنجش گفت: بیست وهشت هزار و ۲۳۰نفر نوآموز کردستانی با شرکت در این برنامه ارزیابی شدند.
کد خبر: ۱۱۷۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۱ 13 June 2024

به گزارش تابناک کردستان، طالب محمدی، امروز پنجشنبه (۲۴خرداد) در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی (۲۳ آبان ۱۴۰۲) ۲۰ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به‌هنگام رشدی - تربیتی در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان برای اجرای برنامه سنجش اختصاص یافت.

محمدی اضافه کرد: استفاده از مراکز جامع سنجش به عنوان پایگاه سنجش، بهره گیری از نیرو‌های توانمند این مراکز، تغییر نوع و درجه پایگاه‌ها و اجرای برنامه سنجش در طول سال تحصیلی چهار ویژگی سنجش با رویکرد جدید است.

وی هدف از اجرای برنامه سنجش را شناسایی به موقع مشکلات نوآموزان و تهیه بانک اطلاعات جامعی از نارسایی‌ها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی کلیه کودکان ورود به مدرسه به منظور مداخلات به هنگام آموزشی و توان بخشی جهت انجام برنامه ریزی آموزشی و درسی مناسب آنان اعلام کرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با برشمردن پایه اول ابتدایی بعنوان پایه بنیادین در طول سنوات تحصیلی افزود: عدم شناسایی به موقع و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می‌تواند سلامت کودکان را به مخاطره بیندازد و باعث ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری در آنان شود.

محمدی افزود: آموزش و پرورش زمینه‌ای را فراهم می‌کند که کودکان متناسب با استعداد، توانایی و محدودیت ها‌ی خود بتوانند از تعلیم و تربیت صحیح در جهت ساخت جامعه‌ی بالنده و پویا بهره‌مند شوند.

وی اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان را یکی از شیوه‌های موثر در کیفیت بخشی آموزشی دانست و تصریح کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی متولی و مجری اجرای برنامه سنجش در سراسر کشور است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار