مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: طی دو سال اخیر ۶ هزار سرباز وظیفه در استان کردستان زیر پوشش آموزش‌های مهارتی قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۱۱۷۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۱ 13 June 2024

به گزارش تابناک کردستان، سیدعلی علوی، امروز پنجشنبه (۲۴ خرداد) در نشست قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه این استان که با حضور سردار زاده کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح برگزار شد، اظهار کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با همکاری یگان‌های نظامی و انتظامی این استان توانسته است طی دوسال اخیر، ۶ هزار نفر از سربازان وظیفه را زیرپوشش آموزش‌های مهارتی قرار دهد.

وی افزود: در راستای تفاهم نامه همکاری منعقد شده میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و قرارگاه مهارت آموزی نیرو‌های مسلح نیز تا کنون ۶ هزار نفر از سربازان وظیفه استان در قالب ۳۵۲ دوره آموزشی و در ۵۶ کارگاه آموزشی در سطح استان کردستان از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شده‌اند.

علوی عنوان کرد: آموزش سربازان زندان، برگزاری دوره آموزشی با استفاده از ظرفیت سربازان وظیفه، برگزاری دوره کارآفرینی و روش‌های کسب و کار برای سربازان، برگزاری دوره‌های روش‌های نوین تدریس و صدور آی‌دی کارت مربیگری برای سربازان را از جمله اقدامات شاخص اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در قالب این تفاهم است. وی اذعان کرد: همگام‌سازی آموزش‌های مهارتی با تحصیلات و مهارت‌های تجربی سربازان و درج سطح و نوع مهارت کارکنان وظیفه در کارت پایان خدمت و همچنین عدم استفاه از سربازان در مشاغل و فعالیت‌های غیر مرتبط با مهارتی که آموزش دیده‌اند مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان خواستار جداسازی نخبگان و سربازان توانمند از سایرین و بکارگیری آن‌ها در مشاغل مرتبط و قائل شدن ارزش خدمتی متفاوت برای سربازان آموزش دیده به عنوان مشوقی برای ترغیب سربازان وظیفه به فراگیری آموزش‌های مهارتی و پیوند جوانان با بازارکار پس از پایان خدمت مقدس سربازی شد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار