مدیرعامل شرکت آبفا کردستان از پیشرفت ۵۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی در روستا‌های کردستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵ 15 June 2024

به گزارش تابناک کردستان، محمد فرهاد امروز (۲٦ خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانە استان کردستان کە بە مناسبت فرارسیدن هفتە صرفەجویی در مصرف آب اظهار کرد: ۱۰۰درصد جمعیت شهری، ٨۱ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات آب و بیش از ۹٦ درصد جمعیت شهری و ۲.۲ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش شبکە جمع‌آوری فاضلاب قرار دارند.

وی عنوان کرد: رسالت شرکت‌های آب و فاضلاب، تصفیه آب خام و توزیع آن در شبکه شهری و روستایی و جمع آوری، دفع و تصفیه بهداشتی فاضلاب است.

فرهاد اضافە کرد: در حال حاضر ۱۱ تصفیه خانه آب در استان در مدار بهره‌برداری قرار دارد کە در حوزه شهری تصفیه خانه‌های ۱ و ۲ سنندج، ۱ و ۲ سقز، بانه، حسن آباد یاسوکند بیجار، مریوان و دلبران قروه، دیواندره و تصفیه‌خانه‌های روستایی قلیان سنندج در مدار هستند و طرح ارتقاء تصفیه خانه‌های آب ۱ و ۲ سنندج و شماره ۱ سقز هم در دست اجرا است.

وی بیان کرد: در بخش فاضلاب هم ۱۰ واحد تصفیه خانه در شهر‌های سنندج، سقز، بانه، مریوان، قروه، بیجار، سریش آباد، کامیاران و حسن آباد یاسوکند بیجار و تصفیه خانه‌های فاضلاب روستایی حسین آباد و قلیان سنندج و قروچای در مدار بهره‌برداری قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: در حال حاضر ۲۰ واحد آزمایشگاه کنترل کیفی آب و فاضلاب در استان وجود دارد کە آزمایشگاه تصفیه خانه آب سنندج به عنوان یکی از بروزترین و مجهزترین آزمایشگاه‌های کشور شناختە شدە است.

وی در ادامە بە طرح جهاد آبرسانی به ۱٦۹ روستای کردستان خبر داد و افزود: در حال حاضر این طرح با اعتبار ٥۲٨ میلیارد تومان در حال اجرا است و بیش از ٥۰ درصد پیشرفت داشتە است.

محمد فرهاد در خصوص طرح جهاد آبرسانی بە روستا‌های محروم در دولت سیزدهم اضافە کرد: سهم استان کردستان از این طرح آبرسانی بە ۱٦۹ روستا است.

وی ادامه داد: تا پیش از اجرای طرح جهاد آبرسانی ۷٦ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند بودند کە در حال حاضر این عدد بە ٨۱ درصد رسیدە و پس از تکمیل به ٨۷ درصد خواهد رسید.

فرهاد در ادامه این جلسه به آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب اشارە و اظهار کرد: شعار هفته صرفه‌جویی امسال آب، «محور امنیت و ضامن توسعه» است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار