با حضور استاندار کردستان و جمعی از مسوولان استانی پروژه تقاطع غیرهمسطح تکیه و چمن سنندج کلنگ‌زنی شد.
کد خبر: ۱۱۷۰۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱ 09 June 2024

به گزارش تابناک کردستان، شهردار سنندج گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح تکیه و چمن «اتصال تکیه و چمن به کمربندی آبیدر» سنندج در راستای حل معضل ترافیک در این تقاطع کلنگ‌زنی شد.

سیدانور رشیدی امروز (۲۰خرداد) در مراسم کلنگ‌زنی پروژه تقاطع غیر همسطح تکیە و چمن کە با حضور استاندار کردستان و جمعی از مسئولین برگزار شد، اظهار کرد: رفع مشکلات ترافیکی به عنوان یک مطالبه جدی از سوی مدیریت شهری در سنندج دنبال می‌شود و در این راستا برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تعریف شده است.

وی ادامه داد: برای خدمت به شهروندان و رفع مشکلات ترافیکی شهر سنندج از تمام توان و ظرفیت بهره می‌گیریم، در همین راستا در کنار انجام کار‌های کوتاه‌مدت، کار مطالعاتی چند طرح کلان شهری با هدف رفع این مشکل انجام شدە و چند پروژه نیز در حال اجراست.

شهردار سنندج اضافه کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح تکیه و چمن در سنندج نیز در همین راستا تعریف شده که امیدواریم در بازه زمانی معین به بهره‌برداری برسانیم.

رشیدی عنوان کرد: مسیر تکیه و چمن به سمت پارک کودک به صورت زیرگذر به طول ۳۲۰ متر (زیرگذر به طول ۹۰ متر به عرض ۸ متر)، مسیر میدان حجاب به سمت پارک کودک به طول ۳۸۰ متر به عرض ۲۶ متر، رمپ تکیه و چمن به آبیدر به طول ۱۲۰ متر به عرض ۸ متر، رمپ پارک کودک به تکیه و چمن به طول ۱۰۰ متر به عرض ۸ متر و احداث میدان بیضوی شکل به مساحت یک‌هزار و ۵۰۰ مترمربع اجرا می‌شود.

وی افزود: حل معضل ترافیک در محل تقاطع در ساعت پیک ترافیک، تسهیل ترافیک مسیر اصلی تکیه و چمن به پارک کودک، حذف قوس قائم در محل تقاطع، افزایش ظرفیت ترافیکی مسیر‌های عبوری، ایمنی در تردد و همچنین کاهش تصادفات از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

شهردار سنندج گفت: این پروژه با این دیدگاه که زیرساخت‌هایی که در مسیر آبیدر که مردم علقه عاطفی و تاریخی نسبت به این کوه دارند بتوانیم از ظرفیت‌های ترددی استفاده کنیم. بر همین اساس پروژه تقاطع غیرهم سطح تکیه و چمن تعریف شد.

وی با تاکید براینکه این نخستین پروژه شهری است که به صورت پیش ساخته اجرا می‌شود که در این راستا از شرکت پیمانکار تقدیر می‌کنیم، بیان کرد: ۵۰ درصد پروژه شامل دال و دیوار‌ها آماده شده است و اعتبار آن به صورت استانی تامین می‌شود.

وی افزود: اعتبار این پروژه ۲۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۱۲ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در بازه زمانی ۶ ماهه به صورت کامل اجرا می‌شود.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: طول زیرگذر احداثی ۷۳.۵ متر، حجم عملیات خاکبرداری آن ۱۱ هزار مترمکعب، حجم عملیات خاکریزی ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب و حجم مصالح زیر اساس یک‌هزار و ۵۰۰ مترمکعب است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار