استاندار کردستان بە مناسبت هفتە محیط زیست پیامی صادر کرد و هفتە محیط زیست را فرصتی برای تعهدی همگانی برای حفظ امانت زمین عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۶۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲ 05 June 2024

به گزارش تابناک کردستان؛
در متن این پیام آمدە است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محیط زیست، میراثی ارزشمند و امانتی الهی است که خداوند متعال به بشر سپرده است. حفاظت از این گوهر بی‌بدیل، وظیفه‌ای همگانی است که بر دوش تک تک ما سنگینی می‌کند.

همانطور که در اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز بر آن تأکید شده، حفاظت از محیط زیست حقی برای نسل حاضر و نسل‌های آینده است، از این رو، توسعه پایدار که در آن به حفظ محیط زیست در کنار پیشرفت اقتصادی و رفاه اجتماعی توجه می‌شود، باید سرلوحه برنامه‌ها و اقداماتمان باشد.

استان کردستان با طبیعت بکر و مناظر بدیع، از جمله گنجینه‌های ارزشمند طبیعی ایران به شمار می‌رود، کە حفاظت از این سرمایه‌های خدادادی، وظیفه‌ای خطیر است که بر عهده همه ما، اعم از مردم، مسئولان و فعالان محیط زیست گذاشته شده است.

خوشبختانه در سال‌های اخیر، شاهد اقدامات ارزشمندی در حوزه محیط زیست استان بوده‌ایم کە از جمله این اقدامات می‌توان بە احیای تالاب زریوار به عنوان نگین گردشگری کردستان، افزایش پوشش گیاهی در مناطق مختلف استان، حفاظت از گونه‌های جانوری در معرض خطر انقراض، ترویج فرهنگ زیست محیطی در بین مردم، اطفا حریق‌های جنگلی و حفاظت از جنگل‌های زاگرس اشاره کرد.

هفته محیط زیست (۱۶ تا ۲۲ خرداد) با شعار «سهم من در تداوم حیات» فرصتی مغتنم برای بازنگری در عملکردمان و تعهدی دوباره به حفظ محیط زیست است.

در این راستا از همه مردم شریف کردستان، سازمان‌های دولتی، سمن‌ها و فعالان محیط زیست تقاضا دارم که با همدلی و مشارکت یکدیگر، برای حفظ و احیای این گوهر بی‌بدیل تلاش کنیم.

امید است با همدلی و تعهدی همگانی، شاهد ایران و کردستانی سرسبز و آباد‌تر برای نسل‌های آینده باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار