رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان از آغاز ثبت‌نام چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه ویژه بانوان و آقایان در استان کردستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۸ 27 May 2024

به گزارش تابناک کردستان، خلیل همتی، اظهار کرد: فراخوان ثبت‌نام چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه ویژه بانوان و آقایان در استان کردستان اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات قرآنی امسال در دو رده سنی برگزار می‌شود، افزود: چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در دو گروه سنی بالای ۱۸ سال (متولدین ۱۳۸۵/۰۳/۰۱به قبل) و ۱۲ تا ۱۸ سال (متولدین ۱۳۸۵/۰۳/۰۲ تا ۱۳۹۱/۰۳/۰۱) برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم از ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ تا ۱۴۰۳/۰۳/۱۹به تارنمای میز خدمت سازمان اوقاف و امور خیریه به نشانی my.oghaf.ir مراجعه کنند.

وی رشته‌های مسابقات ویژه گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال را قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم ذکر کرد و گفت: رشته‌های مسابقات ویژه گروه سنی بالای ۱۸ سال بخش آوایی انفرادی شامل رشته‌های؛ حفظ (کل، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء، ۵ جزء)، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی)، بخش گروهی (رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم)، بخش معارفی عمومی (ترجمه سوره‌های لقمان، حجرات و حشر) و بخش معارفی تخصصی شامل رشته‌های (معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه) است.

همتی به استثنائات این دوره از مسابقات قرآنی اشاره کرد و افزود: رشته‌های اول حفظ پنج جزء و ۱۰ جزء امکان ثبت‌نام در آن رشته را ندارند و نفرات برتر حفظ ۲۰ نیز نمی‌توانند در رشته‌های پایین‌تر از ۲۰ جزء شرکت کنند.

وی با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی در سه شهرستان استان یادآور شد: شهرستان‌های سروآباد، مریوان؛ کامیاران و دیواندره با محوریت سنندج، سقز و بانه با محوریت بانه، بیجار، قروه، دهگلان با محوریت قروه برگزار خواهد شد.

رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان در پایان گفت: زمان برگزاری مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات قرآنی از ۲۵ خرداد تا ۲۴ تیرماه به اتمام خواهد رسید که نفرات برتر به مرحله استانی راه خواهند یافت.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار