دبیر ستاد مرکز خدمات سفر از ازدحام مسافر در استان‌های شمالی و غربی ایران در تعطیلات نیمه خردادماه خبر داد و گفت: ظرفیت اقامتگاه‌های رسمی در استان‌های کردستان و اردبیل تقریبا تکمیل شده است و حتما پیش از سفر به این مناطق، برای رزرو اقامتگاه اقدام شود.
کد خبر: ۱۱۶۹۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵ 02 June 2024

به گزارش تابناک کردستان، مصطفی فاطمی در ارزیابی وضعیت سفر در تعطیلات نیمه خردادماه، اظهار کرد: رصد اقامتگاه‌های رسمی در سراسر کشور نشان می‌دهد مطابق گذشته، استان‌های شمالی با حجم قابل توجهی از مسافر مواجهند، اما بیشترین رشد تقاضا برای سفر در استان‌های غربی به‌ویژه کردستان است. درحال حاضر ظرفیت اقامتگاه‌های در شهر‌های سقز، بانه و مریوان صددرصد تکمیل شده و سنندج به عنوان شکل جایگزین برای اقامت در کردستان پیشنهاد می‌شود.

او اضافه کرد: باید درنظر داشت که ظرفیت اقامتگاه‌ها در استان کردستان در مقایسه با استان‌های شمالی بسیار محدود است، بنابراین زودتر تکمیل می‌شود. توصیه می‌شود پیش از سفر به استان‌های غربی به‌ویژه کردستان از قبل اقامتگاه رزرو شود.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی با توجه به تکمیل ظرفیت اقامت در کردستان، به افرادی که قصد سفر به غرب ایران را دارند، سفر و اقامت در استان‌های ایلام، همدان، لرستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی را پیشنهاد کرد.

دبیر ستاد مرکزی خدمات سفر همچنین گفت: ظرفیت اقامتگاه‌های رسمی استان اردبیل نیز درحال حاضر تا ۹۰ درصد تکمیل شده است و بهتر است پیش از سفر به این استان نیز، محل اقامت رزرو شود.

فاطمی ادامه داد: قرار بود طرح سالم‌سازی دریا از ابتدای خردادماه از سوی وزارت کشور ابلاغ شود تا سواحل با نظارت و تجهیز بیشتری آماده میزبانی از مسافران باشند. البته طرح سالم‌سازی دریا به طور کامل اجرا نشده است و بسیاری از سواحل پس از آزادسازی، تجهیز و سامان‌دهی نشده‌اند و ممکن است متولی نداشته باشند، بنابراین توصیه می‌شود مسافران از سواحلی که هیچ تابلویی درباره شنا کردن یا ممنوعیت شنا ندارد، وارد دریا نشوند.

او همچنین پیش‌بینی کرد با توجه به تعطیلی اماکن گردشگری و تاریخی و موزه‌ها در روز ۱۴ خردادماه، احتمالا موجی از سفر‌ها را به سمت طبیعت شاهد باشیم.

دبیر ستاد مرکزی خدمات سفر با اشاره به برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) و حجم تقاضا برای سفر به تهران و قم در روز‌های پیش‌رو، اظهار کرد: در تهران و قم مشکل اقامتی وجود ندارد و با توجه به افزایش دمای هوا و احتمال گرمازدگی مسافران، اورژانس و هلال‌احمر در مسیر حرکت مسافران و زائران مستقر خواهند شد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار