رئیس کمیسیون حاشیه شهر و نواحی کم‌برخوردار شورای شهر سنندج گفت: توجه به عدالت محوری و توسعه متوازن در سطح شهر سنندج از اولویت‌های اصلی شورا و مدیریت شهری است، در همین راستا بر تخصیص یافتن بودجه قابل توجه‌ای به منظور اجرای طرح‌های عمرانی و آبادانی در ناحیه منفصل شهری نایسر تأکید ویژه‌ای شده است.
کد خبر: ۱۱۷۰۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۰ 10 June 2024

به گزارش تابناک کردستان، شیدا حیدریان امروز (۲۱خرداد) در جلسه کمیسیون حاشیه شهر و نواحی کم‌برخوردار شورای شهر سنندج که با حضور اعضای این شورا و جمعی از مدیران شهرداری در راستای بررسی بودجه اختصاص یافته به نایسر و زمان شروع فعالیت‌های عمرانی در این ناحیه برگزار شد، اظهار کرد: توجه به نواحی منفصل شهری و رفع محرومیت‌ها یک ضرورت انکارناپذیر برای تحقق عدالت اجتماعی و توسعه پایدار است.

حیدریان اضافه کرد: با برنامه‌ریزی دقیق، تخصیص منابع کافی، وفاق بین ادارات و جلب مشارکت مردم می‌توان به توسعه و آبادانی این مناطق و ارتقای کیفیت زندگی این عزیزان مؤثر بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح‌های عمرانی و آبادانی در ناحیه منفصل نایسر، شاهد تحولات مثبتی در این منطقه و ارتقای سطح زندگی ساکنان آن باشیم.

رئیس کمیسیون حاشیه شهر و نواحی کم‌برخوردار شورای شهر سنندج خاطرنشان کرد: علیرغم تلاش‌های انجام شده هنوز چالش‌ها و موانعی در مسیر توسعه نواحی منفصل شهری به قوت خود باقی مانده است که محدودیت منابع مالی، فقدان زیرساخت‌های مناسب، ضعف در مشارکت مردم و عدم همکاری ادارات از چالش‌های مهم در این زمینه است.

وی اظهار کرد: نابرابری فضایی یکی از عوامل اصلی ایجاد و شکل گیری نواحی و محلات کم برخوردار در سطح شهرهاست، این نابرابری‌ها در توزیع امکانات و خدمات شهری، فرصت‌های شغلی، دسترسی به آموزش و بهداشت و سایر زمینه‌ها نمود پیدا می‌کند و منجر به ایجاد شکاف عمیق بین مناطق مختلف شهر می‌شود.

شیدا حیدریان با تأکید بر ایجاد عدالت فضایی که ضرورتی انکار ناپذیر در ارائه خدمات در نواحی منفصل شهری بویژه نایسر است، گفت: عدالت فضایی یکی از مهمترین اصول در برنامه‌ریزی و توسعه شهری است که بر توزیع عادلانه امکانات، خدمات و فرصت‌ها در همه نقاط شهر، ازجمله نواحی منفصل شهری تأکید دارد و نایسر بەعنوان یکی از نواحی منفصل شهری سنندج، متأسفانه از کمبود‌های متعددی در زمینە‌های مختلف از جمله خدمات شهری رنج می‌برد.

وی در پایان یادآور شد: شورای شهر و شهرداری بەعنوان متولیان اصلی مدیریت شهری، وظیفه ذاتی در قبال تامین عدالت فضایی و ارائه خدمات مناسب به همه شهروندان را دارد که نادیده گرفتن این وظیفه و عدم توجه به نیاز‌های نواحی منفصل شهری مغایر با اصول عدالت است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار