شهردار سنندج گفت: پروژه بلوار اسلام‌آباد سنندج ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد کە تلاش ما بر این است این پروژه امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۰ 11 June 2024

به گزارش تابناک کردستان، سیدانور رشیدی امروز (۲۲خرداد) در صحن علنی شورای شهر سنندج که با محور ساماندهی ترافیک و حل مشکل وانت‌بار‌های میوه فروشی سطح شهر سنندج برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده شهرداری برای تکمیل رینگ شهر سنندج، اظهار کرد: تکمیل رینگ شهر سنندج از سمت شرق به غرب که طی یک دهه گذشته ابتر مانده بود به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت دار در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا پروژه بلوار اسلام آباد که در سال ۱۳۹۰ شروع شده بود و تا سال گذشته تنها ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت در اولویت قرار گرفت و با کار جهادی در بازه زمانی یک سال ۳۷ درصد آن انجام و به پیشرفت ۸۷ درصدی رسید و در فصل عمرانی سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار سنندج افزود: بلوار کردستان به دلیل الحاقاتی که صورت گرفته مشکلاتی دارد و کار مطالعات تقاطع آزادگان هم توسط شورا و شهرداری انجام شده و این تقاطع نیز به طول ۶ کیلومتر با دیدگاه ایجاد زیرساخت ترافیکی احداث خواهد شد.

رشیدی اضافه کرد: تقاطع تکیه و چمن نیز یکی دیگر از نقاط پرترافیک در شهر سنندج بود که عملیات اجرایی این نقطه طی چند روز گذشته با هدف تسهیل ترافیک در خیابان‌های منتهی به این تقاطع آغاز شده و براساس برنامه‌ریزی‌ها در بازه زمانی ۶ ماهه اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: پروژه تقاطع کمربندی حسن‌آباد به مسیر ویلاشهر نیز حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال حاضر اقدامات زیرساختی آن توسط اداره راه و شهرسازی در حال انجام است.

شهردار سنندج بیان کرد: احداث پارک پیرچنار نیز با دیدگاه ترافیکی در حال انجام است، علاوه بر پارک، جاده سلامت و مسیر پیاده‌روی و پیست دوچرخه سواری نیز با هدف کاهش ترافیک در این مسیر طراحی و در حال اجراست.

رشیدی گفت: طراحی و ایجاد میادین جدید در منطقه بهاران، ساماندهی بلوار بهشت محمدی و طراحی احداث سه پل روگذر در تقاطع غیر همسطح محمدی از دیگر اقدامات در حال انجام شهرداری سنندج در راستای کاهش و تسهیل ترافیک است.

به گفته وی، در ناحیه منفصل شهری نایسر نیز سه اقدام مهم با هدف کاهش ترافیک در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم ترافیک این ناحیه را نیز کمتر کنیم.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: پیاده راه فردوسی ۸۲ سال محل دسترسی شمال به جنوب شهر سنندج بوده است پروژه‌ای که بار‌ها در دوران شورایی مخالفت خود را اعلام کردیم، وقتی به عنوان پیاده راه افتتاح و این دسترسی قطع شد، ناگزیر ترافیک به خیابان‌های اطراف آن کشیده شد.

وی با بیان اینکه در گذشته پیش‌بینی پارکینگ و ایجاد دسترسی برای این پیاده رو انجام نشده بود، گفت: در این راستا مطالعات احداث پروژه پارکینگ طبقاتی ۳ هزار ۱۰۰ متری در روبروی پارک شهدا انجام شده و در ضلع جنوبی شهر نیز توافقی برای تملک زمین پلیس آگاهی و احداث پارکینگ در این نقطه انجام گرفته است.

رشیدی اضافه کرد: در لایحه تعرفه عوارض محلی نیز که شورای شهر مصوب کرده است هر سرمایه‌گذاری که در هسته مرکزی شهر برای احداث پارکینگ ورود پیدا کند مشوق‌های ویژه از سوی شهرداری تعلق می‌گیرد.

شهردار سنندج عنوان کرد: هوشمندسازی شهر، راه‌اندازی پروژه شهرداری الکترونیک، تعریض پل قشلاق و نصب دوربین‌های ترافیکی از دیگر اقدامات شهرداری برای کاهش ترافیک و خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مردم بوده است.

رشیدی به کمبود اتوبوس و ناوگان عمومی در سنندج هم گریزی زد و خاطرنشان کرد: در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی طی ۲ سال گذشته، ۲۸ میلیارد تومان برای خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس را به حساب تهران واریز شده که تاکنون عملیاتی نشده است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار