رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به این‌که فعالیت در مرز‌ها آبادانی کشور را به همراه دارد، گفت: استان مرزی کردستان ظرفیت‌های زیادی برای توسعه دارد که باید مورد حمایت قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۶۹۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۲ 30 May 2024

به گزارش تابناک کردستان، دکتر حسن مسلمی نائینی امروز پنجشنبه (۱۰ خردادما) در دیدار با امام جمعه سنندج، اظهار کرد: کردستان استانی فرهنگی است و فداکاری‌های زیادی در این استان به انجام رسیده تا امنیت کشور پایدار باشد،، اما با وجود تمامی تلاش‌های صورت گرفته متاسفانه هنوز از توسعه محروم مانده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت در مرز‌ها آبادانی کشور را به همراه دارد افزود: استان مرزی کردستان ظرفیت‌های زیادی برای توسعه دارد که باید مورد حمایت قرار گیرد.

رییس جهاددانشگاهی کشور بیان کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی توانمند است که از ابتدای انقلاب تا کنون پایدار مانده و با نیرو‌های متخصص دارای ایمان و دین فعالیت‌های بی نظیری در عرصه‌های مختلف علمی انجام داده است.

به گفته وی، در حوزه‌های دامپروری، کشاورزی و درمان فعالیت‌های زیادی صورت گرفته که باید در استان کردستان هم به کار گرفته شود؛ این امر ارزش افزوده زیادی را به استان خواهد آورد. در حوزه معادن هم جهاد دانشگاهی دانش بالایی دارد که می‌تواند در استان کردستان که یک استان معدنی محسوب می‌شود، مثمر ثمر باشد.

وی کردستان را سرزمین گیاهان دارویی ذکر کرد و افزود: در حوزه گیاهان دارویی نیز با فرآوری می‌توان بستر صادرات این محصولات را در استان فراهم کرد.

جهادانشگاهی با تولید علم سالم رفاه جامعه و توسعه کردستان را فراهم کند

ماموستا رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه این دیدار ضمن تسلیت شهدای خدمت گفت: شهید رئیسی توجه ویژه‌ای به استان کردستان داشت و در طول سه سال خدمت خود سه بار با هدف حل مشکلات به کردستان سفر کرد.

وی افزود: انتخابات پیش‌رو از اهمیت زیادی برخوردار بوده و امید که مسئولان و مردم با حضور پرشور خود جبران منافات کنند.

ماموستا رستمی، اعلام کرد: علم در دنیای امروز بسیار مهم است و خداوند بزرگ، خود اولین معلم علم است و این امر در آیات متعدد قرآن تکرار شده است.

وی با اشاره به اینکه هر علمی که توسعه دهنده بوده و مربوط به مسایل دینی و یا مادی باشد، در دین مبین اسلام اهمیت دارد، بیان کرد: علمی که در دین مبارک اسلام مورد توجه قرار گرفته همه حوزه‌ها را شامل می‌شود و تبعیضی در آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه خداوند مسلمانان را به علم آموزی تشویق می‌کند، گفت: مجهز شدن به علم روز برای همه اقشار جامعه و تامین رفاه بشر الزامی است.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری علم باید جهان را آباد کند، افزود: کشور‌هایی که از علم برای ساخت بمب و نابودی بشر استفاده می‌کنند، در واقع به علم بی احترامی کرده و آن را بی ارزش می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه خداوند می‌خواهد که با علم آرامش نصیب جامعه شود و بشر به رفاه برسد تصریح کرد: علم تنها تربیت و تعلیم نیست، بلکه باید در حوزه‌های صنعت و معدن، کشاورزی، دریایی و هوایی و سایر زمینه‌ها تولید شود.

ماموستا رستمی با بیان اینکه تولید علم به حرکت در آوردن چرخ توسعه کشور را به دنبال دارد، گفت: چرخ توسعه در کردستان کُند حرکت می‌کند و این امر باید به واسطه به کارگیری علم در حوزه‌های مختلف و جهش تولید تسهیل شود که تحقق این امر فقط با مشارکت مردم امکان پذیر است.

به گفته ماموستا رستمی، فرهنگ سازی در روستا‌ها برای کار و تلاش لازمه تحقق مشارکت مردم است و ایجاد کارخانجات و صنعت با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود مستلزم تحقق جهش تولید است.

وی با بیان اینکه، جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی است که فراگیری آن مورد تأیید همگان است، خاطرنشان کرد: این نهاد علمی و انقلابی باید همه مسائل توسعه حوزه‌های مختلف را در استان به کارگیرد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی امروز بندگی و خدمت گذاری به جامعه و بشریت را معنا کرده است، خاطرنشان کرد: این نهاد علمی باید به واسطه نیرو‌های متخصص خود و تلاش جهادگونه، علم سالم را تولید و در راه رفاه جامعه به کار گیرد.

به گفته وی، جهاد دانشگاهی می‌تواند بیمه اقتصادی کشور و استان را فراهم کند و مردم باید نسبت به توسعه کشور و مسائل اقتصادی روشن سازی شوند.

اکبر اسدی رییس جهاددانشگاهی استان کردستان نیز در ابتدای این جلسه، با بیان اینکه جهاددانشگاهی نهادی دانش بنیان و منشا فعالیت‌های مهمی در کشور است، اظهار کرد: نقطه نظرات مقام معظم رهبری نسبت به جهاد دانشگاهی از جمله نکات بر جسته این نهاد انقلابی است که همواره باید مورد تاکید مسئولان قرار گیرد.

وی در ادامه ایسنا، ایکنا، مرکز افکارسنجی، فعالیت در حوزه‌های پژوهشی و دانش بنیانی، کشاورزی، نمایندگی رویان و برگزاری دوره‌های مهارت محور در بخش آموزش و فعالیت در حوزه اشتغال و تلاش برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها را اهم فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان ذکر کرد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار