رئیس گروه قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از اجرای طرح تربیت ۴۰ هزار حافظ قرآن به پاس آرمان ۴۰ هزار شهید والامقام در استان خبر داد و گفت: سهمیه استان کردستان از این طرح، تربیت یک‌هزار و ۲۵۰ حافظ قرآن است.
کد خبر: ۱۱۷۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۱ 10 June 2024

به گزارش تابناک کردستان، کامل گلباغی، از اجرای طرح تربیت ۴۰ هزار حافظ قرآن به پاس آرمان ۴۰ هزار شهید والامقام در استان خبر داد و گفت: سهمیه استان کردستان از این طرح تربیت یک‌هزار و ۲۵۰ نفر حافظ قرآن است.

وی افزود: در این طرح که با همراهی معنوی شهدای گرانقدر به عنوان یار معنوی حافظان و با شعار «هر حافظ در پناه یک شهید» قوت یافته است، قرار است طی برنامه‌ای مدون و مستمر با حمایت تمامی دستگاه‌های مربوطه و همت مؤسسات قرآنی مردمی کشور یکی از بهترین مدل‌های اجرایی طرح‌های آموزشی بر مبنای حمایت مادی هدفمند و خروجی واقعی به مرحله عملیاتی برسد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: ایجاد زمینه انس با قرآن برای اقشار مختلف جامعه و عمل به تعالیم انسان‌ساز قرآن از طریق آموزش قرآن و تربیت ۴۰ هزار حافظ پنج جزء پیوسته قرآن کریم، احیای فعالیت مؤسسات و نهاد‌های قرآنی، افزایش توانمندی و جایگاه و تأثیرگذاری مؤسسات در برنامه‌ها و حرکت‌های فرهنگی، تقویت و غنای سخت‌افزاری و زیرساخت‌های اجرایی مؤسسات برای آموزش تخصصی قرآن کریم، ایجاد اشتغال مؤثر و پایدار و ارتقای علمی و عملی مربیان قرآنی حوزه حفظ، شفاف‌سازی و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از فعالیت‌ها، عملکرد و دستاورد‌های مؤسسات در حوزه حفظ، شفاف‌سازی و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از فعالیت‌ها، عملکرد و دستاورد‌های مؤسسات حفظ قرآن از جمله اهداف این طرح بوده است.

وی با اشاره به اینکه مؤسسات قرآنی زیر مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی می‌توانند در این طرح شرکت کنند، بیان کرد: در حال حاضر ۳۴ مؤسسه فعال زیر مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ظرفیت برگزاری این طرح را دارند.

گلباغی، ارکان این طرح را مؤسسات، مربیان و قرآن‌آموزان ذکر کرد و افزود: مربیان این طرح قرآنی باید دارای حداقل یک سال سابقه تدریس در رشته حفظ قرآن کریم با تأیید مؤسسه متبوع باشند.

وی خاطرنشان کرد: این دوره‌ها با حضور اساتید برجسته کشوری در حوزه‌های روان‌شناسی، برنامه‌دهی، کلاس‌داری، فن بیان، اخلاق، تدبر، سبک زندگی و ... به صورت فصلی برگزار خواهد شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، به شرایط مؤسسات قرآنی برای پیوستن به این طرح اشاره کرد و یادآور شد: دارا بودن مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی، آمار فعلی تعداد حافظان تربیت شده توسط مؤسسه در سامانه حمد، دارای سابقه مستمر در حوزه حفظ قرآن کریم، عضویت مؤسسه در سامانه حمد از جمله شرایط مؤسسات قرآنی برای پیوستن به این طرح است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار