شمارش معکوس تا انتخابات ریاست جمهوری آغاز شدە و این بار شور و هیجان انتخابات باید با درون مایه مطالبات مردمی شکل بگیرد تا مردم پای صندوق‌های رای بیایند.
کد خبر: ۱۱۷۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰ 26 June 2024

به گزارش تابناک کردستان، از آنجایی کە مردم بازیگران اصلی صحنە ملی انتخابات هستند و حضور آن‌ها در انتخاب فرد اصلح بە عنوان رئیس جمهور آیندە کشور بسیار تاثیرگذار است، لذا عدم مشارکت و حضور آن‌ها تعادل این صحنە سیاسی را بە هم می‌زند.

حدود دو هفته از اعلام اسامی نامزد‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گذرد و اگرچه فعالیت‌های تبلیغاتی کاندیدا‌ها شروع شده و تقریبا در برنامه‌های تلویزیونی حضوری فعال دارند و مناظرە‌های آن‌ها تنور انتخاباتی را داغ کردە است؛ اما حضور این ٦ نامزد در شهر‌ها و استان‌ها خیلی پررونق نبوده و تنها مسعود پزشکیان بە استان کردستان سفر کردە است.

گزارش‌های میدانی ایسنا حاکی از آن است که تبلیغات میدانی کاندیدا‌ها شور و شوق لازم را در کف جامعه ایجاد نکرده و این در حالی است که به گفته مسئولان استان، حضور در پای صندوق‌های رای برای مردم کردستان بسیار ضروری است، به طوری که استاندار کردستان در صحبت‌های اخیر خود تاکید کرد که حضور مردم استان در پای صندوق‌های رای باید به گونه‌ای باشد که مشارکت پایین در انتخابات از چهره کردستان زدوده شود.

خبرگزاری ایسنا در گزارشی میدانی سراغ شهروندان سنندجی رفته است تا مهم‌ترین مطالبات آن‌ها از رئیس‌جمهور آینده را جویا شود. آنچه می‌خوانید اولویت‌های مردم سنندج از رئیس‌جمهوری است که پا جای شهیدجمهور خواهد گذاشت.

آقای انصاری، یک شهروند سنندجی به خبرنگار ایسنا گفت: تا دلتان بخواهد ما حرف‌ها و وعدە وعید‌هایی از نمایندگان و کاندیدا‌های انتخاباتی شنیدەایم و بعد‌ها متوجە شعاری بودن آن‌ها شدەایم به همین خاطر دیگر بە وعدە وعید‌ها دلخوش نیستیم.

وی افزود: از ما پیرمرد‌ها کە گذشت، اما جوانان در حال حاضر با مسائل و مشکلات بسیاری از جملە بیکاری، گرانی مسکن، مشکل ازدواج، تورم و ... روبەرو هستند.

انصاری ادامە داد: مردم ایران ولو مردم استان کردستان هموارە پای نظام بودە و هستند و در طول تاریخ وفاداری و فداکاری خود را بە رهبری و این مرز و بوم ثابت کردەاند.

پریسا دیگر شهروند سنندجی هم به ایسنا گفت: ما با صندوق‌های رأی قهر نیستیم، اما از برخی وعده‌ها که در انتخابات‌ها داده می‌شود و عملی نمی‌شود خستە شدەایم.

وی اضافە کرد: مردم همیشه پای صندوق‌های رای حاضر شدە و امسال نیز در این رویداد بزرگ سیاسی شرکت خواهند کرد، اما امیدواریم وعدە‌های فردی کە بە عنوان رئیس جمهور کشور انتخاب می‌شود، تحقق پیدا کند.

کمال از بازاریان سنندج هم گفت: بدون شک در انتخابات شرکت می‌کنیم، اما این بدان معنی نیست کە از شرایط فعلی راضی هستیم، بلکە انتخابات همچون فریضەای دینی واجب است کە باید انجام شود.

وی اضافە کرد: وعدە وعید‌های برخی از نامزد‌های انتخاباتی تخیل و پر واضح است کە هیچگاە تحقق نخواهد یافت، لذا مردم با بررسی و دو دوتا چهارتا کردن حرف‌های نامزدها، سرانجام بە کسی رای خواهند داد کە حرف‌های او بە واقعیت نزدیک‌تر باشد.

ساسان که از کارمندان دولت است به خبرنگار ایسنا گفت: در این شرایط سخت کشور الان وقت قهر کردن با صندوق‌های رأی نیست، بلکە باید با آگاهی و بصیرت پای صندوق‌های رأی حاضر شدە و سعی کنیم کسی را بە عنوان رئیس‌جمهور آیندە کشور انتخاب کنیم کە با اقتدار و توانایی خود بە مشکلات ریز و درشت جامعه پایان دهد.

مسعود دیگر شهروند سنندجی هم گفت: دلیل گرم نشدن فضای انتخابات کف خیابان نبود تبلیغات کافی است.

وی اظهار کرد: جدا از هرگونە تفکر سیاسی و جناحی خاص امیدوارم فردی بە عنوان رئیس جمهور کشور انتخاب شود کە با صلابت و اقتدار خود اوضاع کشور را زیر و رو کردە و شکل خوشایندی بە وضع موجود ببخشد.

مصطفی، از دیگر بازاریان سنندجی، اقتصاد و اشتغال جوانان را از مهم‌ترین مطالبات کردستانی‌ها ذکر کرد و ادامه داد: بیکاری و دستفروشی جوانان در سنندج زیاد است و فارغ التحصیلان دانشگاه هم شغل مناسب پیدا نمی‌کنند.

او ادامه داد: امنیت در کردستان پایدار است و ما بدون هیچ مشکلی شاهد حضور میهمانان و گردشگران زیادی از سراسر کشور در سطح استان هستیم و این خود نشان از همدلی مردم کردستان دارد. ما مردم کردستان با حضور در پای صندوق‌های رأی بار دیگر حماسه‌ای در شور می‌سازیم و امیدوارم رییس جمهور آینده راه خدمت به مردم کردستان را ادامه دهد.

به گزارش ایسنا، در حالی که تمامی نامزد‌های تایید صلاحیت شده ریاست جمهوری صحبت‌هایی برای احیاء اقتصاد کشور مطرح می‌کنند، مشکلات اقتصادی، مسکن، اشتغال و ... هنوز مطالبات به حق و اصلی مردم است که باید به آن‌ها جامه عمل پوشانده شود.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار