مردم استان کردستان همگام با سراسر کشور خود را برای حضور و مشارکت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در هشتم تیرماه جاری آماده کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۷۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳ 24 June 2024

به گزارش تابناک کردستان، ایامی که کمتر از یک هفته تا زمان رای‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری در هشتم تیرماه باقی مانده و تبلیغات رسمی داوطلبان جریان دارد، فضای سیاسی و رسانه‌ای استان تحت‌الشعاع این انتخابات قرار گرفته و هر کدام از داوطلبان از طریق ستاد‌های انتخاباتی با روش‌های گوناگون در حال تبلیغ خود هستند.

روند چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که از سه هفته پیش آغاز شده، در چند روز اخیر و پس از افتتاح ستاد‌های انتخاباتی و مناظرات تلویزیونی، وارد مرحله جدی شده و شواهد نشان می‌دهد که مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای خود را آماده کرده‌اند.

حال که کمتر از چهار روز دیگر به زمان برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به‌عنوان مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور باقی‌مانده است، مردم استان کردستان نیز همگام با سراسر کشور خود را برای مشارکت در این رویداد آماده کرده‌اند.

خبرنگاران تسنیم به میان مردم رفته و نظر آنان در رابطه با انتخابات را جویا شده‌اند:

شهروند سنندجی در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم که آبا در انتخابات شرکت می‌کنید، گفت: حتما در انتخابات ریاست جمهوری شرکت میکنم، چون من یک ایرانی هستم و وظیفه دارم که حضور پیدا کنم.

دیگر شهروند سنندجی گفت: ما حق انتخاب رئیس جمهور کشورمان را داریم و قطعا در این امر مهم مشارکت خواهیم کرد و شایسته‌ترین و اصلح‌ترین فرد را انتخاب میکنیم

شهروند سنندجی گفت: انتخابات وظیفه هر فرد در چارچوب مملکت است و اینکه می‌توانیم سرنوشت خود و کشورمان را رقم بزنیم و صدرصد شرکت خواهیم کرد هر مقام و هر شغلی وقتی که در جامعه اجتماعی می‌شود جمعا تصمیم می‌گیرد و بدون رای مردم راه به جایی نخواهد برد.

وی افزود: باید کسانی که در انتخابات کاندید می‌شوند و به مردم وعده می‌دهند و خودشان را در معرض آزمایش قرار می‌دهند، صداقت و توانایی خود را به کار ببرند که نزد مردم بدقول نشوند.

این شهروند سنندجی عنوان کرد: مردم ایران و کردستان همواره فهیم بوده و در چارچوب وظایف ملی بر هر فردی واجب است که در انتخابات شرکت کنند.

دیگر شهروند سنندجی گفت: هدف ما از شرکت در انتخابات سهیم شدن در انتخاب فرد اصلح و در نتیجه رئیس جمهور است و اینکه رئیس جمهور کشورمان را خودمان انتخاب کنیم و اینکه فرد مورد نظر لیاقت ریاست جمهوری را داشته باشد.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور باید جریان اقتصادی و بحث اشتغال جوانان را سروسامان دهد.

شهروند سنندجی بیان کرد: ما همواره در حال انتخاب هستیم انتخاب‌هایی که مستقیم یا غیر مستقیم بر روند زندگی ما تاثیر می‌گذارند و اکنون ما نیز خود باید رئیس‌جمهور آینده را انتخاب کنیم و اجازه ندهیم کسی دیگر در این امر بسیار مهم دخالت کند.

به گزارش تسنیم؛ چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هشتم تیرماه در سراسر کشور از جمله استان کردستان برگزار می‌شود امیدواریم که مردم با حضور با شکوه در پای صندوق‌های رای حاضر شوند و بار دیگر حماسه‌ای ماندگار خلق کنند.

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در پی فقدان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس جمهور روز جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

۶ نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف هستند که از بیستم خرداد تا ۲۴ ساعت پیش از آغاز فرایند رای‌گیری انتخابات فرصت تبلیغات دارند.

استان کردستان با حدود یک میلیون و ۸۶۸ هزار نفر جمعیت و یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۱۲۶ نفر واجد شرایط، دارای ۱۰ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۰ شهر، ۹۴ دهستان و ۱۷۵۱ روستای دارای سکنه و ۱۵۲ آبادی خالی از سکنه است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار