معاون وزیر کار:
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نسخه‌هایی که در کشور برای حوزه اشتغال می‌نویسیم برای دوره‌ای است که اوضاع کشور خوب است اما برای دوره رکود برنامه‌ای نداریم و نمی‌توانیم صبر کنیم تا اوضاع خوب شود.
کد خبر: ۱۶۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴ 25 January 2016

به گزارش تابناک کردستان، عیسی منصوری در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در مقطع فعلی مسئله اشتغال و معیشت را در کشور باید در کوتاه مدت حل کنیم.

وی از پنج برنامه توسعه کشور به دلیل اینکه اشتغال محور نبوده و کاهش فقر در آن مورد تاکید قرار نگرفته انتقاد کرد و گفت: خروجی این برنامه‌ها منجر به ایجاد اشتغال و رفع فقر نشده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: نسخه‌هایی که در کشور برای حوزه اشتغال می‌نویسیم برای دوره‌ای است که اوضاع کشور خوب است اما برای دوره رکود برنامه‌ای نداریم و نمی‌توانیم صبر کنیم تا اوضاع خوب شود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های میان مدت و بلند مدت در حوزه اشتغال در کشور نباید مغفول بماند گفت: تاکید ما در مقطع فعلی رفع مساله اشتغال و معیشت مردم در کوتاه مدت است.

منصوری افزود: اوضاع حاکم بر کشور ما از نظر وضعیت اقتصادی و بیکاری در دیگر کشورهای دنیا تجربه شده و ما باید از تجربیات این کشورها برای برون رفت از وضعیت فعلی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه ایجاد اشتغال در سطح کلان نیاز به سیاست گذاری و خوش فکری داریم تصریح کرد: علاوه بر سیاست گذاری در سطح کلان در این حوزه باید در سطح مناطق کشور نیز تصمیم سازی، تصمیم گیری و اجرا برنامه‌های حوزه اشتغال مدنظر مسئولان قرار گیرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کاهش تقاضا برای نیروی کار به دلیل رکود در بازار کسب و کار اشاره کرد و گفت: ما به دنبال رونق دادن به بازار کسب و کار رسمی و غیررسمی در جهت ایجاد اشتغال هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سیاست گذاری های حوزه اشتغال توجهی به شغل‌های غیررسمی نمی‌شود افزود: کارگاه های خانگی که محصول تولید می‌کنند و همچنین شغل و درآمد برای مردم ایجاد می‌کنند باید در سیاست گذاری های حوزه اشتغال مدنظر قرار گیرد.

منصوری حوزه دانش بنیان را یکی از حوزه های بسیار با ظرفیت در جهت ایجاد اشتغال در کشور دانست و گفت: اکنون 1800 بنگاه دانش بنیان در کشور به ثبت رسیده که تنها 400مورد آن فعال است.

وی حمایت و تقویت خدمات مولد با تاکید بر بنگاه های دانش بنیان را یکی دیگر از پیشنهادات وزارت کار در کشور دانست و افزود: این موضوع مورد تاکید شخص رئیس جمهور قرار گرفته است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عدم تطابق آموزش های عمومی و دانشگاهی ارائه شده با نیازهای بازار کار نیز به عنوان یکی از مشکلات حوزه اشتغال کشور نام برد و اظهار کرد: برای رفع این مشکل پیشنهاد تشکیل ستادی برای هماهنگی عرضه و تقاضای نیروی کار را داریم.

وی گفت: انتظار ما در استان‌ها عمل براساس واقعیت‌های موجود است و به ظرفیت ها و پتانسیل‌های هر منطقه در ایجاد اشتغال توجه ویژه شود.

منصوری به برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع بیکاری در کردستان نیز اشاره کرد و افزود: کردستان در زمینه it و ict از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است و این استان را پایلوت اجرای طرح ایجاد اشتغال در این حوزه کرده‌ایم.

وی آمادگی این وزارتخانه برای زیر پوشش بردن حوزه های صنایع دستی و زنبورعسل در راستای ایجاد اشتغال را اعلام کرد و گفت: هماهنگی بسیار خوبی بین مسئولان دستگاه‌های اجرایی و وجود نیروی انسانی متخصص و متعهد در کردستان ما را در جهت اجرای طرح‌های اشتغالزا در کردستان ترغیب می‌کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دنبال ایجاد اشتغال با تسهیلات بانکی نیستیم چرا که معتقدیم این گونه از اشتغال پایدار نیست اما در نظر داریم سطح دسترسی برای دریافت تسهیلات از سوی کارآفرینان را تسهیل کنیم تا در صورت نیاز استفاده کنند.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار