رئیس ستاد انتخابات کردستان خبر داد
رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: بررسی آمارهای موجود نشان می‌دهد که از مجموع افراد ثبت نام شده در استان کردستان صلاحیت ۴۷ درصد تائید شده است.
کد خبر: ۱۷۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ 07 February 2016

به گزارش تابناک کردستان، علیرضا آشناگر در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اعلام تائید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کردستان، اظهار کرد: پیش از این از سوی اعضای هیئت نظارت کردستان صلاحیت ۶۵ نفر برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی تائید شده بود.

وی گفت: با توجه به بررسی اعتراض های صورت گرفته، شورای نگهبان قانونی اساسی صلاحیت ۳۵ نفر دیگر را برای حضور در انتخابات از پنج حوزه انتخابیه استان کردستان تائید کرد و در مجموع صلاحیت ۱۰۰ نفر در استان تائید شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان تصریح کرد: بررسی آمارهای موجود نشان می‌دهد که از مجموع افراد ثبت نام شده در استان کردستان صلاحیت ۴۷ درصد تائید شده است.

وی به شمار افراد انصرافی اشاره کرد و گفت: در مجموع از ابتدای آغاز ثبت نام تاکنون 6 نفر از حضور در ادامه رقابت انتخاباتی در 5 حوزه انتخابیه استان کردستان انصراف داده‌اند.

آشناگر به جابجایی دو نفر اشاره کرد و افزود: تاکنون دو داوطلب تائید صلاحیت شده از حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران به دو حوزه بیجار و پاوه جابجا شده‌اند.

وی به تفکیک افراد ثبت نامی و تائید صلاحیت شده در حوزه های انتخابیه استان کردستان اشاره کرد و گفت: از حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران ۹۱ نفر ثبت نام کردند که ۴۰ نفر تائید صلاحیت شده، ۴۶ نفر رد صلاحیت شده، سه نفر انصراف داده و در نهایت دو نفر دیگر نیز جابجا شده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان افزود: از حوزه انتخابیه سقز و بانه ۳۳ نفر ثبت نام کردند که ۱۲ نفر تائید صلاحیت شده و صلاحیت ۲۱ نفر دیگر نیز رد شد.

وی خاطر نشان کرد: از حوزه انتخابیه قروه و دهگلان هم ۱۸ نفر ثبت نام کردند که ۹ نفر تائید صلاحیت شده و در ۹ نفر دیگر نیز از این حوزه انتخابیه رد صلاحیت شدند.

آشناگر گفت: از حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد نیز ۴۱ نفر ثبت نام کردند که ۲۱ نفر تائید صلاحیت شده و ۲۰ نفر نیز رد صلاحیت شدند.

وی به وضعیت حوزه انتخابیه بیجار اشاره کرد و افزود: از این حوزه انتخابیه نیز ۳۰ نفر ثبت نام کرده بودند که ۱۸ نفر تائید صلاحیت شده، ۱۰ نفر رد صلاحیت شدند و دو نفر هم از این حوزه انتخابیه انصراف دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان تأکید کرد: بر اساس زمانبندی انتخابات، اسامی نهایی تائید صلاحیت شده روز ۲۷ بهمن ماه سال جاری به صورت آگهی به اطلاع عمومی مردم می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار