سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان از کاهش ۶۰ درصدی پرونده‌های طلاق در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۵۴ مورد آزادی مشروط و ۹ مورد قرار تعویق صادر شد.
کد خبر: ۱۱۷۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷ 01 July 2024

به گزارش تابناک کردستان، بهادر اسدی با اشاره به رویکرد دستگاه قضایی مبنی بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه؛ از راه‌اندازی پنج هیئت صلح در استان خبر داد و اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال‌جاری یکهزار پرونده قضایی به صلح‌یاران ارجاع داده شده که از این تعداد ۳۷۲ فقره به صلح منجر شده که ۸۲ مورد مربوط به خانواده بود.

وی با بیان اینکه میانگین رسیدگی به پرونده در شورا‌های حل اختلاف ۲۱ روز بوده که در صورت پیچیده بودن تا سه ماه نیز طول می‌کشد، گفت: سال گذشته دو هزار و ۹۰۴ حکم جایگزین حبس، ۱۵۴ مورد آزادی مشروط و ۹ مورد قرار تعویق صادر شد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان از کاهش ۶۰ درصدی پرونده‌های طلاق در سال گذشته خبر داد و افزود: خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ در زمینه افزایش مهارت‌های زوجین درخواست‌کننده طلاق توافقی با برگزاری جلسات مشاوره، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت و این رویکرد همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: علی‌رغم افزایش ۱۰ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری کردستان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، اما در حوزه پرونده‌های خانواده و طلاق، ۱ درصد کاهش داشته است که جای تقدیر از زحمات اعضای شورا‌های حل اختلاف، صلح یاران، مصلحین و حکمین قرآنی دارد.

اسدی از کسب رتبه سومی کردستان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در کشور خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر سه هزار و ۲۵۸ دیده‌بان پیشگیری از وقوع جرائم در استان فعالیت دارند که کمک بسیار مؤثری در زمینه پیشگیری از وقوع جرم دارند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار