معاون استاندار کردستان:
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با اشاره به نامزدی 213 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کردستان به حضور گرایش‌های مختلف در ترکیب نامزدها اشاره کرد و گفت: مردم باید از کاندیداها برنامه بخواهند و نامزدهای انتخابات نیز از هیجانات پرهیز کرده و با توجه به توان و واقعیت‌های کشور و منطقه وعده‌های تبلیغاتی بدهند.
کد خبر: ۱۵۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸ 26 December 2015

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، علیرضا آشناگر در دومین نشست خبری با موضوع انتخابات در جمع اهالی رسانه، با تبریک آغاز هفته وحدت به پیروان پیامبر رحمت و مهربانی اظهار کرد: از نظر کمی و کیفی استقبال از نامزدی در انتخابات‌های خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بسیار خوب و معنی‌دار بوده و این انتخابات نقطه عطفی از لحاظ مشارکت مردم خواهد بود.

وی گفت: 213 نفر تا پایان مهلت نام نویسی از داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در مراکز اصلی حوزه‌های انتخاباتی استان ثبت نام کردند که از این تعداد 21 نفر زن هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان تصریح کرد: در دوره نهم مجلس شورای اسلامی 97 نفر در کردستان داوطلب شدند که 5 نفر از آنها را زنان تشکیل می‌دادند و این آمار حاکی از رشد 119 درصدی داوطلبان حضور در عرصه انتخابات در کردستان را نشان می‌دهد.

وی درباره آمار داوطلبان مجلس شورای اسلامی به تفکیک 5 حوزه انتخابیه استان گفت: در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران 91 نفر، حوزه انتخابیه سقز و بانه 33 نفر، بیجار 30 نفر، مریوان و سروآباد 41 نفر و قروه و دهگلان 18 نفر ثبت نام کرده‌اند.

آشناگر بیشترین فراوانی از لحاظ مدرک تحصیلی را مقطع کارشناسی ارشد اعلام کرد و افزود: از این تعداد داوطلب 171 نفر دارای مدرک فوق لیسانس، 26 نفر دکترا، 11 نفر لیسانس و چهار نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند.

وی با اشاره به اینکه 68 درصد داوطلبان دارای میانگین سنی 30 تا 55 ساله هستند، اظهار کرد: 189 نفر از ثبت نام کنندگان متاهل و 24 نفر مجرد هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: از تعداد ثبت نام کنندگان 11 نفر رزمنده، 8 نفر جانباز، 14 نفر خانواده شهید، 83 نفر کارمند، 33 نفر شغل آزاد، 11 نفر پزشک، 42 نفر دبیر، 2 نفر وکیل، 33 نفر مدرس دانشگاه و 8 نفر نیز بازنشسته هستند.

وی افزود: 17 نفر از داوطلبان دارای سابقه نمایندگی در مجلس فعلی و ادوار گذشته هستند که 6 نفر از آنها نمایندگان فعلی استان هستند.

آشناگر خاطر نشان کرد: برای انتخابات مجلس خبرگان در کردستان 23 نفر داوطلب شدند که از این تعداد یک نفر به دلیل نقص پرونده و یک نفر نیز انصراف خود را اعلام کرده‌اند که در نهایت آمار داوطلبان به 21 نفر رسید.

وی گفت: از امروز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیئت‌های اجرایی آغاز و تا چهاردهم دی ماه ادامه خواهد داشت و در صورت رد صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی فرمانداران مراتب را تا 15 دی ماه به آنها ابلاغ می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان افزود: زمان اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده به نتایج بررسی صلاحیت هیئت های اجرایی 16تا 19 دی ماه است و به شکایات و بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیئت نظارت استان 20 تا 26 دی ماه رسیدگی می‌شود.

آشناگر اظهار کرد: دریافت شکایت از داوطلبان رد صلاحیت شده و اظهارنظر قطعی و نهایی شورای نگهبان درمورد تمامی داوطلبان و اعلام قطعی اسامی به مراکز حوزه های انتخابیه توسط وزارت کشور نیز از 27 دی تا 16 بهمن ماه خواهد بود و اسامی قطعی نامزدها نیز 27 بهمن ماه به وزارت کشور اعلام می‌شود و فرمانداری ها اسامی آنان را 28 بهمن ماه منتشر می‌کنند.

وی انتشار اسامی نامزدهای انتخاباتی در رسانه‌های جمعی قبل از طی فرآیند تعیین صلاحیت‌ها را غیرقانونی اعلام کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان استقبال و حضور حداکثری در انتخابات را برای دولت حائز اهمیت دانست و گفت: افزایش تعداد نامزدها برای انتخابات مجلس نشان دهنده امیدواری و تعلق خاطر مردم به آینده کشور است و ایجاد فضای رقابتی در نهایت زمینه مشارکت حداکثری را فراهم می‌کند.

وی به حضور داوطلبان از تمامی جناح‌ها و با گرایش‌های سیاسی مختلف اشاره کرد و افزود: این حضور از فراوانی و پراکندگی خوبی برخودار است که سبب تنوع سلایق و برنامه‌ها خواهد شد.

آشناگر تصریح کرد: اصل دموکراسی و مردم سالاری با حضور همه احزاب و گروه‌ها در انتخابات تحقق می‌یابد و این بستر را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو فراهم خواهد کرد.

وی مشارکت بالای مردم در انتخابات را پیش بینی کرد و گفت: با حضور تمامی سلایق و تنوع نگاه‌ها و ایجاد زمینه‌های رقابت سالم حضور چشمگیر مردم را خواهیم داشت که از میانگین مشارکت ادوار گذشته بیشتر خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان افزود: مردم باید از کاندیداها برنامه بخواهند و نامزدهای انتخابات نیز از هیجانات پرهیز کرده و با توجه به توان و واقعیت‌های کشور و منطقه وعده‌های تبلیغاتی بدهند.

وی بر حفظ بی طرفی کامل مجریان و ناظرین انتخابات تاکید کرد و گفت: حفظ بی طرفی کامل در مراحل ثبت نام، تایید صلاحیت و رای گیری برای برگزاری انتخابات سالم امری ضروری است.

آشناگر، معیار و ملاک انتخابات را در تمامی مراحل، پیروی از قانون دانست و افزود: خود را موظف می‌دانیم از حقوق رای دهندگان و انتخاب شوندگان بر اساس قانون حمایت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار