«باید فضای نقد را در جامعه گسترش داد»
استاندار کردستان از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا با جدیت برای خدمت به مردم تلاش کنند و با شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب اقدامات خود به جامعه پاسخگو باشند و با بیان اینکه باید فضای نقد را در جامعه گسترش داد گفت: باید فضای نقد در جامعه نهادینه شود تا همه با تفکرات و راهکارهای سازنده خود در مسیر توسعه استان حرکت کنند.
کد خبر: ۱۷۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰ 04 February 2016

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی در جمع دبیران کانون‌های هم اندیشی توسعه استان کردستان اظهار کرد: استفاده از تفکرات و اندیشه‌های صاحب‌نظران و فعالان کانون‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، آب، محیط زیست و زیربنایی می‌تواند سبب تحولات اساسی در روند توسعه همه جانبه استان شود.

وی گفت: علاقمندی به بحث و گفت‌وگو در مورد توسعه کردستان در بین آحاد جامعه بویژه دانشجویان و جامع علمی و دانشگاهی یکی از نتایج تشکیل این کانون‌ها در استان بوده و امیدواریم این مشارکت و تبادل نظر هر چه بیشتر در مسیر توسعه استان مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از تفکر و راهکارهای اعضای این کانون‌ها استفاده کرده و برای تحقق اهداف توسعه از آن بهره‌مند شوند و نباید این کانون را نقطه مقابل برنامه‌های خود بدانند، بلکه باید با آن همکاری و همراهی کنند.

وی ارتقاء سطح آموزش‌ها متناسب با مباحث توسعه در دستگاه‌های اجرایی استان را ضروری برشمرد و گفت: باید در مقوله آموزش جدی باشیم و مدیران نیز نباید خود را از آموزش بی نیاز بدانند بلکه باید برای به‌روز رسانی اطلاعات و دانش خود تلاش کرده و آموزش‌های لازم را برای کارکنان نیز در نظر بگیرند.

زاهدی افزود: باید به درستی ظرفیت‌های استان را ببینیم و پتانسیل بخش‌های مختلف استان در برنامه‌ریزی‌های توسعه محور دیده شود.

وی تاکید کرد: در مقوله توسعه پایدار استان توجه به مباحث توسعه راه‌ها و مدیریت منابع آبی در کردستان از مهم‌ترین اولویت‌ها است.

استاندار کردستان خواستار مشارکت بخش خصوصی در مسیر توسعه کردستان شد و گفت: سرمایه‌گذاری باید دیدی مثبت و توسعه محور صورت گیرد و در این راستا دستگاه‌های اجرایی نیز باید مشوق‌های مورد نیاز برای جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران ارائه دهند.

وی بر لزوم مطالعه دقیق طرح‌های عمرانی و زیربنایی کردستان برای ارائه به سرمایه‌گذاران و تامین اعتبارات این طرح‌ها تاکید کرد.

زاهدی با انتقاد از برخی بروکراسی‌های زائد اداری در مسیر صدور مجوزهای سرمایه گذاری گفت: نظام اداری باید با دیدگاهی توسعه محور و متناسب با نیاز توسعه استان این مسیر را هموار کند و باید زمان صدور مجوزها را کاهش داد.

وی افزود: در دوران پسا‌برجام و با ورود سرمایه‌گذاری خارجی به کشور باید از این فرصت برای جذب این سرمایه‌گذاران در طرح‌های زیربنایی کردستان استفاده کنیم.

استاندار کردستان تاکید کرد: توسعه پایدار با همکاری دولت و بخش خصوصی صورت می‌گیرد و در اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی باید دولت و بخش خصوصی در کنار هم و هم‌سو باشند.

وی با بیان اینکه باید فضای نقد را در جامعه گسترش داد گفت: باید فضای نقد در جامعه نهادینه شود تا همه با تفکرات و راهکارهای سازنده خود در مسیر توسعه استان حرکت کنند.

زاهدی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا با جدیت برای خدمت به مردم تلاش کنند و با شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب اقدامات خود به جامعه پاسخگو باشند.

وی توجه به مدیریت مصرف صحیح در بحث منابع آبی را بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: باید در بحث مدیریت منابع آبی دقت کنیم زیرا نیازمند حفظ منابع آبی هستیم و متاسفانه سرانه مصرف منابع آبی در کشور و استان بیشتر از میانگین جهانی است به طوری که در این زمینه با مصرف زیاد، کمترین بازدهی حاصل می‌شود که باید با اجرای روش‌های صحیح مدیریتی این نقیصه برطرف شود.

استاندار کردستان افزود: به دلیل محدودیت‌های منابع آبی باید با روش‌های نوین به سمت افزایش سرانه تولید در کشت دیم حرکت کنیم.

وی وجود اراضی مستعد کشاورزی را در کردستان فرصتی مغتنم برشمرد و خواستار کشت محصولات استراتژیک نظیر زعفران در استان شد.

زاهدی با ذکر این مطلب که همه دغدغه توسعه داریم، تصریح کرد: برای حفظ مباحث زیست محیطی باید تلاش خود را مضاعف کنیم ولی به این واقعیت هم توجه کنیم که باید برای توسعه از امکانات و ظرفیت‌های نیز استفاده کنیم که در این راه ممکن است تقابلی با مباحث محیط زیستی نیز به وجود آید که این اجتناب ناپذیر است و باید برای اجرایی شدن طرح‌های زیربنایی اقدام کرد.

وی گفت: در نهایت برای تحقق اهداف توسعه باید بسترهای اشتغال را ایجاد و معیشت مردم را در نظر بگیریم.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه همه باید برای توسعه شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی در کردستان تلاش کنیم، افزود: در مباحث فرهنگی و اجتماعی دولت تدبیر و امید توجه خاصی به این عرصه در کردستان دارد و بویژه در بحث آموزش زبان مادری در استان اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

وی بومی‌گزینی در آزمون‌های دانشگاه‌ها را به ضرر استان‌های کمتر توسعه یافته دانست و خاطر نشان کرد: امیدواریم این مشکل برطرف شده و دانشجویان استان‌های کمتر توسعه یافته امکان حضور در دانشگاه‌های برتر کشور را داشته باشند.

زاهدی گفت: بانوان نقش مهمی در توسعه جامعه دارند و امیدواریم بانوان کردستانی مشارکت بیشتری در توسعه استان داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار