معاون استاندار کردستان خبر داد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: با توجه به اهمیت موضوع اشتغال٬ تمام جلسات اقتصادی استان با محوریت اشتغال برگزار شده است.
کد خبر: ۱۶۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴ 24 January 2016

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، حسین فیروزی در پنجمین جلسه ستاد اشتغال کردستان که با حضور معاون اشتغال و ‌توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد اظهار کرد: : با توجه به اهمیت موضوع اشتغال٬ تمام جلسات اقتصادی استان با محوریت اشتغال برگزار شده است.

وی گفت: با توجه به رکود تورمی که در کشور با آن مواجه بوده‌ایم یکی از مهمترین موضوعات حفظ اشتغال موجود است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با اشاره تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تصریح کرد: در جلسات این کارگروه، اقداماتی خوبی با هدف جلوگیری از کاهش اشتغال و حفظ تولیدات واحدهای تولیدی موجود، انجام شده است.

وی توسعه اشتغال در استان با تعریف سرمایه گذاری‌های جدید را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام در استان ذکر کرد و گفت: در این زمینه واحدهایی که نیاز به سرمایه داشتند حمایت شدند و بخشی از وام‌های اعطایی به این واحدها از محل یارانه وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت شد.

فیروزی افزود: دیگر موضوع حائز اهمیت در کردستان اشتغال روستائیان و اشتغال خرد و خانگی است که در این زمینه از الگوهای موجود، آموزش و تخصیص اعتبار استفاده کرد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اختصاص صد در صدی اعتبارات این بخش تا پایان بهمن ماه، خاطرنشان کرد: سهم استان از اشتغالزایی ۲۰ هزار نفری طرح تاک (تامین مالی خرد) ۸ هزار نفر بوده که عمدتاً زنان روستایی هستند، و امیدواریم این رقم به ۱۲ هزار نفر افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: زنجیره‌های تولید مانند طیور، دام و فرش از جمله توانمندی‌های استان است که خوشبختانه تا حدودی به نحو مطلوبی در این زمینه کار شده است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح تکاپو با محوریت اشتغال پایدار گفت: نیروی انسانی تحصیل کرده بویژه در رشته های IT و ICT یکی از ظرفیت‌های خوب استان کردستان است.

فیروزی همچنین زنبورداری و تولید عسل و صنایع دستی بویژه فرش را از جمله توانمندی‌های کردستان جهت اجرای طرح تکاپو عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار