استاندار کردستان:
استاندار کردستان گفت: وظیفه هسته‌های گزینش مچ‌گیری نیست بلکه تلاش برای رعایت قوانین و مقررات استخدامی است که با رعایت موازین اخلاقی و حرفه‌ای وضعیت گزینش فرد به بهترین شیوه ممکن به انجام برسد.
کد خبر: ۱۶۱۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹ 10 January 2016

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی در جلسه هماهنگی شورای هسته‌های گزینش استان کردستان به مناسبت فرارسیدن سالروز تشکیل هسته‌های گزینش به فرمان حضرت امام خمینی( ره) در محل سالن شهدای گمنام استانداری اظهار کرد: همه آنچه که در طول حیات و زندگی فردی و اجتماعی در اختیار انسان قرار گرفته در واقع امانتی است که خداوند در اختیار وی قرار داده و باید امانت‌دار خوبی باشد و در همه مراحل زندگی رضایت خدواند و خلق خدا را مدنظر قرار داد.

وی گفت: بر طبق وظیفه‌ای که در زندگی بر دوش هر فردی قرار می گیرد قطعاً امانتش نیز سنگین‌تر خواهد بود که باید به درستی به وظیفه امانت داری خود عمل کنیم.

استاندار کردستان قضاوت در مورد دیگران را از سخت ترین مسئولیت‌ها برشمرد و اظهار کرد: مسئولین گزینش در دستگاه‌های اجرایی با دقت به بررسی وضعیت افراد بپردازند زیرا این بالاترین و سخت ترین امانتی است که بر عهده آنها قرار داده شده و با سرنوشت و آینده فرد سروکار دارد و هرگونه سهل انگاری در تصمیم گیری درست و غلط مسلما آینده فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی گفت: این قضاوتی که ما می کنیم بویژه در هسته های گزینش که دقیقا با آبرو و حیثیت اجتماعی فرد ارتباط دارد و در صورتی که اشتباه تصمیم گیری شود ممکن است علاوه بر اینکه مسیر زندگی فرد تغییر کند بلکه به جایگاه اجتماعیش هم در جامعه لطمه وارد شود.

زاهدی افزود: اعضای هسته‌های گزینش دستگاه‌های اجرایی معمولاً از فرهیختگان، نخبگان و افراد مورد اعتماد نظام هستند که مسئولیت خطیر گزینش نیروهای فعال دستگاه‌های اجرایی را بر عهده دارند.

وی تاکید کرد: مسئولین و کارشناسان هسته‌های گزینش در هنگام بررسی وضعیت فرد حتما باید عرف و شرایط اجتماعی هر منطقه را مورد نظر داشته باشند زیرا برخی از ارزش‌ها و مبانی اخلاقی و اجتماعی در مناطق مختلف متفاوت است که گاهی تفاسیر متعددی را شامل می‌شود که باید با دقت زیادی انجام شود که در صورت امکان ضمن رعایت قوانین و مقررات به ارزش های حاکم در آن منطقه در بحث گزینش فرد توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

استاندار کردستان گفت: وظیفه هسته‌های گزینش مچ‌گیری نیست بلکه تلاش برای رعایت قوانین و مقررات استخدامی است که با رعایت موازین اخلاقی و حرفه‌ای وضعیت گزینش فرد به بهترین شیوه ممکن به انجام برسد.

وی از اعضای هسته‌های گزینش استان خواست تا در هنگام مراجعه و بررسی وضعیت اجتماعی و اخلاقی به دقت به همه موارد توجه کنند تا به ضمن دوری جستن از تضعیف حق و حقوق فرد به بهترین روش وضعیت واقعی اجتماعی و رفتاری فرد را رصد کنند.

زاهدی افزود: در بررسی وضعیت گزینشی باید ویژگی‌های روحی و روانی و جسمی و حرکتی فرد نیز برای تصاحب مسئولیت مورد توجه قرار گیرد تا نیروی انسانی توانمند و کارآمد در پست مورد نظر به کارگیری شود.

وی گفت: در برخی موارد می‌توان با تذکرات و اصلاح رفتار به موقع شرایط را برای تقویت اعتماد سازی در جامعه برای ارائه خدمات مناسب و در شأن و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار