در جلسه شورای برنامه‌ریزی کردستان مطرح شد
استاندار کردستان با اشاره به اینکه دستگاه‌ها باید همه تلاش خود را برای جلوگیری از اتلاف منابع و استفاده بهینه به کار گیرند، گفت: در اختیار داشتن منابع و اعتبارات بیشتر برای دستگاه‌ها نشان دهنده عملکرد موفق نیست بلکه آنچه موفقیت عملکرد یک دستگاه دولتی را تعیین می‌کند، ارائه خدمات بیشتر به مردم با منابع محدود است.
کد خبر: ۱۵۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱ 27 December 2015

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کردستان، اظهار کرد: با وجود تلاش‌های فراوان برای کوچکتر کردن بدنه دولت در طول 37 سال گذشته تا کنون متاسفانه روز به روز شاهد بزرگتر شدن بدنه اجرایی دولت هستیم که با این وضعیت از اهداف مورد نظر فاصله گرفته‌ایم.

وی گفت: متاسفانه در کشور و بویژه در استان کردستان بودجه‌ریزی جای برنامه‌ریزی را گرفته و در تمام جلسات بحث بر سر این است که کدامیک از دستگاه‌ها اعتبار بیشتری بگیرد.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: تعیین اولویت‌ها و انجام برنامه‌ریزی برای توسعه استان از دیگر مواردی است که مورد بی‌توجهی قرار گرفته و باید از این پس به عنوان یکی از ضرورت‌ها مورد توجه همه دستگاه ها قرار گیرد.

وی گفت: عدم اولویت‌بندی پروژه‌ها، موجب اتلاف منابع و در نهایت عدم پیشرفت و توسعه پروژه‌های ضروری استان شده است.

زاهدی خطاب به دستگاه‌های اجرایی استان افزود: در اختیار داشتن منابع و اعتبارات بیشتر برای دستگاه‌ها نشان دهنده عملکرد موفق نیست بلکه آنچه موفقیت عملکرد یک دستگاه دولتی را تعیین می‌کند، ارائه خدمات بیشتر به مردم با منابع محدود است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها باید همه تلاش خود را برای جلوگیری از اتلاف منابع و استفاده بهینه به کار گیرند، تصریح کرد: از این پس مدیران باید بهترین روش را در هزینه کرد منابع و اعتبارات در پیش گرفته و دستگاه‌ها باید به تغییر این نگرش در راستای منافع کشور و استان کمک کنند.

استاندار کردستان بر واگذاری برخی پروژه‌ها به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی رقیب بخش دولتی نبوده و در زمینه توسعه می‌تواند به بخش دولتی کمک کند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید در واگذاری امور و نیز طرح‌های اجرایی به بخش خصوصی به صورت شفاف عمل کرده و ژست واگذاری امور نگیرند تا بستر همکاری بخش خصوصی با دولت در توسعه استان فراهم شود.

زاهدی به مشکلات موجود در زمینه اعتبارات دولتی و شرایط اقتصادی دولت اشاره کرد و خواستار تعامل هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی با بخش خصوصی جهت اجرای پروژه‌های مختلف در سطح استان شد.

وی از مدیران استان خواست تا آگهی فراخوان واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی را از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار در سطح استان و کشور منتشر کنند.

استاندار از مدیران استان به دلیل مقاومت برای واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: مدیران استان باید عزم خود را برای همکاری و جلب مشارکت بخش خصوصی جزم کنند و با توجیه بخش خصوصی در رابطه با امکانات موجود، در راستای منافع استان گام بردارند.

وی حوزه راه استان را به عنوان زیرساختی اساسی عنوان کرد و افزود: وضعیت موجود راه‌های استان نامناسب است.

زاهدی خاطرنشان کرد: علاوه بر اقدامات مدیران، مردم استان نیز باید خواستار توسعه باشند و بهره گیری از توان بخش خصوصی در استان می تواند کردستان را در راه رسیدن به توسعه پیش ببرد.

وی با اشاره به اینکه وجود تنها یک فرودگاه در استان کردستان در آینده پاسخگوی نیازهای مردم این استان نیست، گفت: مطالعه یک فرودگاه جدید برای استان کردستان در برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار