معاون استاندار کردستان خبر داد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: طرح پیاده راه در هسته مرکزی سنندج بزودی اجرایی می‌شود و ارتقای امنیت و آرامش روانی شهروندان، توسعه اقتصادی، ارتقای تعاملات اجتماعی و بازگرداندن هویت فرهنگی و تاریخی به بافت مرکزی مهمترین اهداف طرح ایجاد پیاده راه به شمار می آیند نه صرفاً جایگزینی سنگ فرش بجای آسفالت نیست.
کد خبر: ۱۴۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 09 December 2015

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، امیر قادری در جلسه شورای ترافیک استان که در استانداری کردستان برگزار شد با اشاره به اینکه سیاست اصلی مجموعه مدیریت استان ارتقای سبک و سطح زندگی شهروندان است، اظهار کرد: تمام برنامه ریزی ها و تصمیم ها با این اندیشه و تفکر صورت می گیرد.

وی گفت: در گذشته اقداماتی در شهر سنندج انجام شده اما همه می دانیم که هسته مرکزی شهر از یک آلودگی بصری و آشفتگی ترافیکی در رنج و عذاب است و این اقدامات کالبدی در گذشته، تراکم های جمعیتی و خودرویی را در مرکز شهر سنندج هنوز مدیریت نکرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به ضرورت ایجاد پیاده راه در هسته مرکزی سنندج اظهار کرد: هرگونه تصمیمی در ارتباط با تغییرات ترافیکی و تبدیل سواره راه بافت مرکزی شهر سنندج به پیاده راه بدون شک به اطلاع مردم خواهد رسید و از مردم نظرسنجی بعمل خواهد آمد.

وی گفت: ایجاد پیاده راه در بافت مرکزی سنندج با همکاری جامعه آکادمیک و معاونت پژوهشی دانشگاه کردستان و دستگاه‌های اجرایی مطالعه شده است و در فرایند مشخص مراحل این طرح اجرایی خواهد شد.

قادری ا اشاره به اینکه موفقیت طرح مستلزم همکاری مردم با مجموعه های مدیریت شهری است، افزود: بافت مرکزی ارتباط مستقیمی با بازار سنتی شهر سنندج دارد و ساماندهی مسیر تردد مردم در این معابر و ایجاد تعاملات اجتماعی موثر فارغ از ماشین و سیاست های خودرویی می تواند هویت اصیل فرهنگی را به مرکز سنندج برگرداند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: اجرای اینگونه طرح های انسان محور و عابر محور در سطح شهر بدون شک بازتاب اجتماعی ارزشمندتری به نسبت طرح های خودرو محور دارد و این می تواند حاوی افق های روشن برای شهر سنندج و رقابت با مرکز استان های همجوار باشد.

وی گفت: 70 درصد مردم شهر سنندج به دلیل خریدهای روزانه و ماهیانه و یا کسب و کار در هسته مرکزی شهر تردد می‌کنند و نیز 52 درصد مردم حد فاصل میدان آزادی تا میدان انقلاب را برای پیاده روی خیابانی انتخاب می‌کنند.

قادری افزود: سنجش و مکان گزینی هسته مرکزی شهر برای ایجاد پیاده راه بر مبنای معیارها، مولفه ها، ساختارها و مدل های متفاوت مطالعه شده است.

وی تاکید کرد: طرح پیاده راه در هسته مرکزی سنندج به زودی اجرایی می شود و ارتقای امنیت و آرامش روانی شهروندان، توسعه اقتصادی، ارتقای تعاملات اجتماعی و بازگرداندن هویت فرهنگی و تاریخی به هسته مرکزی شهر سنندج مهمترین اهداف طرح ایجاد پیاده راه به شمار می آید و هدف ما صرفاً جایگزینی سنگ فرش بجای آسفالت نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تقویت مناظر طبیعی و سنتی و همچنین زیست محیطی را نیز در خیابان های مرکزی شهر سنندج از دیگر اهداف طرح عنوان کرد و گفت: اصالت خیابان های مرکزی شهرهای ایران همیشه به چشم انداز سبز آنها و زیبایی بصری شان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار