استاندار کردستان:
استاندار کردستان گفت: خوشبختانه با رایزنی‌های به عمل آمده و حصول موافقت مسئولان دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان عراق، به زودی شاهد راه‌اندازی پایانه مرزی سیرانبد بانه برای توسعه همکاری‌های تجاری و فی‌مابین خواهیم بود.
کد خبر: ۱۳۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ 28 November 2015

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی در دیدار با مربیان فنی و مهارتی سلیمانیه عراق شرکت کننده در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در استان کردستان در محل سالن شهدای گمنام استانداری اظهار کرد: در دنیایی که تکنولوژی، صنعت و علم به سمت پیشرفت حرکت می‌کند باید تعاملات و همکاری های بین افراد و متخصصان گسترش پیدا کند.

وی گفت: ارتقاء سطح علمی و دانش مهارتی به ویژه برای مربیان موجب تسریع در روند توسعه پایدار به ویژه در عرصه صنعت خواهد شد.

استاندار کردستان تصریح کرد: در سالیان گذشته شاهد ظلم و ستم‌های فراوانی توسط صدام و رژیم بعث عراق در قبال مردم عراق و اقلیم کردستان بودیم که با سقوط رژیم بعث، مردم اقلیم کردستان عراق از بند رژیم آزاد شدند.

وی گفت: ما نیز همانند برادران و بستگان خود از آزادی و رهایی مردم عراق اقلیم کردستان بسیار خوشحال و مسرور شدیم.

زاهدی افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر ارتباط اجرایی بین ما و اقلیم کردستان عراق افزایش یافته و در چند سفر و دیدار استانداران طرفین مصوبات و موافقتنامه‌های بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف برای توسعه همکاری‌ها به امضا رسید که امیدواریم با نهایی و اجرایی شدن این مصوبات شاهد توسعه همکاری‌های بین طرفین باشیم.

وی با بیان اینکه آماده رفع موانع و مشکلات برای توسعه همکاری‌ها هستیم تاکید کرد: در این زمینه و با امضاء توافقنامه فنی و مهارتی شرایط لازم برای گسترش همکاری از جمله دوره‌های آموزشی فنی و مهارتی با اقلیم کردستان عراق فراهم شده است در این رابطه هیچ گونه محدودیت زمانی و مکانی برای برگزاری دوره‌های کوتاه و بلند مدت فنی و مهارتی و دیگر بخش‌ها در استان نداریم و آماده همکاری هستیم.

استاندار کردستان گفت: خوشبختانه در حال حاضر کشور ما در زمینه فنی و حرفه‌ای موفقیت‌های فراوانی داشته و نیروی انسانی کارآمد و توانمند و هم امکانات و تجهیزات مناسبی در اختیار دارد.

وی با اعلام اینکه در آینده نزدیک مرکز مجهز فنی و حرفه‌ای در سنندج به بهره‌برداری می‌رسد افزود: در این راستا از این مرکز برای همکاری‌های فنی و مهارتی با اقلیم کردستان عراق نیز استفاده خواهد شد.

زاهدی بر لزوم توسعه مراودات تجاری و کشاورزی با اقلیم کردستان عراق تاکید کرد و گفت: خوشبختانه با رایزنی‌های به عمل آمده و حصول موافق مسئولان دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان عراق به زودی شاهد راه اندازی پایانه مرزی سیرانبد بانه برای توسعه همکاری‌های تجاری و فی‌مابین خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار