معاون استاندار کردستان:
معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان از هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخابات خواست به ایجاد فضای سالم انتخاباتی کمک کنند و گفت: هیچ کاندیدا و جریان سیاسی حق ندارد برای جلب آرای مردم کارگزاران دولت و مسئولان را تهدید و یا اینکه از امکانات دولت به نفع خود و جریان سیاسی استفاده کند.
کد خبر: ۱۲۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱ 12 November 2015

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، علیرضا آشناگر در یازدهمین جلسه ستاد انتخابات استان به رصد فعالیت‌های انتخاباتی کاندیداهای توسط ستاد به صورت مستمر اشاره و اظهار کرد: تعدادی از افراد که احتمال کاندیداتوری آنها می‌رود بعضاً در فعالیت‌های غیررسمی انتخاباتی به مسائلی می‌پردازند که به مصلحت نیست و این موارد در تعیین صلاحیت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی عزم دولت برای توسعه کردستان را جدی دانست و گفت: به صورت تدریجی وعده‌های رئیس جمهور در سفر انتخاباتی به کردستان در حال تحقق است و این مجموعه اقدامات توسعه‌ای از جانب نظام و دولت است که نباید افرادی خاص با موج سواری آن خدمات را به نام خود مصادره کنند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان تصریح کرد: تاسیس رشته زبان و ادبیات کُردی در دانشگاه کردستان در راستای اجرای ماده 15 قانون اساسی از اقدامات شاخص و خوب دولت بود که موجی از رضایت را در مناطق کُردنشین ایجاد کرد و در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس نیز واحدهای اختیاری آموزش زبان کُردی را ارائه می‌کنند و نیز بخش کُردی خبرگزاری‌های ایرنا، مهر و ایسنا در حال راه اندازی است.

وی گفت: با اقدامات خوب دستگاه‌های امنیتی امنیت پایدار در کردستان برقرار شده و در یک نظر سنجی تنها یک و نیم درصد مردم مشکل استان را مسائل امنیتی دانسته‌اند و این نشان می‌دهد برداشت‌های منفی در خصوص امنیتی بودن کردستان که در گذشته القا شده بود بر طرف شده است.

آشناگر افزود: استان کردستان وارد یک مسیر جدی برای توسعه شده و از نخبگان و متنفذین می‌خواهیم در راستای تبین این مهم و تبدیل آن به خواست عمومی مردم کردستان دولت را یاری کنند.

وی حضور پرشور و بی نظیر مردم در مراسم استقبال از ریاست جمهوری را یادآور شد و گفت: پس از سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به کردستان در سفر کاروان تدبیر و امید با اختصاص اعتبار 880 میلیاردی و نیز اعتبارات سفر معاون اول ریاست جمهوری فعالیت عمرانی در استان را سرعت می‌بخشد و در نهایت توسعه کردستان با شتاب بیشتری دنبال می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان تصویب منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان در شورای عالی مناطق آزاد کشور را نقطه عطفی در تحول توسعه‌ای استان دانست و افزود: این یکی از اقدامات اساسی دولت در کردستان است که با فعالیت‌های تیم اجرایی استان و پیگیری‌های ویژه شخص استاندار و حمایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی محقق شده است و ضروری است از این دست اقدامات بیش از پیش دنبال شود.

وی از هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخابات پیش رو خواست به ایجاد فضای سالم انتخاباتی کمک کنند و گفت: کاندیداها برای جلب آرای مردم از برانگیخته کردن احساسات قومی و منطقه‌ای خودداری کرده و در مسیر جلب مشارکت مردم و تحکیم انسجام ملی حرکت کنند.

آشناگر خاطر نشان کرد: هیچ کاندیدا و جریان سیاسی حق ندارد برای جلب آرای مردم کارگزاران دولت و مسئولان را تهدید و یا اینکه از امکانات دولت به نفع خود و جریان سیاسی استفاده کند.

وی گفت: مردم ما فهیم‌اند و فرق حرف و عمل را به خوبی درک می‌کنند و در یک انتخاب آگاهانه و هوشمندانه افراد توانمند را راهی مجلس خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار