معاون استاندار کردستان مطرح کرد
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: نظام آموزشی فعلی دستگاه‌های اجرایی مناسب با روند توسعه استان نیست و در این راستا باید گفتمان و دیدگاه فعلی متولیان آموزش در کردستان تغییر کند.
کد خبر: ۱۱۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶ 28 October 2015

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، حسین فیروزی در نخستین جلسه کمیته آموزش مهارت و فنی حرفه‌ای استان کردستان در محل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان اظهار کرد: موضوع آموزش مهارت و فن آوری حرفه‌ای باید از دو جهت قبل و بعد از تشکیل کمیته آموزش و مهارت فن‌آوری حرفه‌ای در استان مورد بررسی قرار گیرد تا از این طریق با بررسی وضعیت شاخص های علمی و آموزشی این شاخص ها را وارد فاز اجرایی کرد و توسعه این بخش را تسریع بخشید.

وی گفت: باید مصوبات این کمیته با تلاش اعضا با دقت اجرا و این مصوبات بطور مستمر برای حصول نتیجه دنبال شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان خواهان تحقق نگرش توسعه علمی در استان شد و تصریح کرد: در عرصه عملی و حرفه‌ای نباید تنها به ارائه آمار و ارقام اکتفا کرد بلکه باید با تمام توان وارد عرصه عمل شد و مصوبات را به دقت اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی اعمال نظارت دقیق بر روش های آموزشی را ضروری برشمرد و گفت: نظام آموزشی فعلی دستگاه‌های اجرایی مناسب با روند توسعه استان نیست و در این راستا باید گفتمان و دیدگاه فعلی متولیان آموزش در کردستان تغییر کند.

فیروزی بر لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی نیروی انسانی تحصیل‌کرده مورد نیاز توسعه در کردستان تاکید کرد و افزود: باید از سیستم نیازسنجی مباحث آموزشی در مسیر رونق اقتصادی استان برای توسعه هرچه بیشتر این مباحث استفاده کرد.

وی تصریح کرد: مهارت های آموزشی حرفه‌ای باید به گونه‌ای ارائه شود تا فارغ‌التحصیلان به محض اتمام تحصیلات سریعا بر حسب نیاز جامعه جذب بازار کار شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: پیرو منویات مقام معظم رهبری برای توسعه اقتصادی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید در برنامه ششم توسعه به رشد اقتصادی 8 درصد برسیم که این مستلزم تلاش مضاعف مردم و مسئولان کشور و استان است.

وی با بیان اینکه باید از اتلاف وقت و سرمایه های جلوگیری کرد افزود: برای افزایش میزان اشتغال در کشور و به ویژه در استان کردستان باید از همه ظرفیت‌های موجود برای افزایش بهره‌روی و رونق اقتصادی استفاده کرد.

فیروزی خاطر نشان کرد: در حقیقت بهره‌وری تنها با توسعه آموزش مهارت و فناوری حرفه‌ای در روش‌های آموزشی محقق می‌شود.

وی خواستار تلاش مدیران برای ارتقاء سطح رضایتمندی مردم در مراجعه به دستگاه‌های اجرایی و کاهش بروکراسی در رسیدگی به تقاضاهای آنها شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: خوشبختانه عزم و اراده همگانی در استان برای تسریع در روند توسعه وجود دارد همه صاحبنظران و متخصصان با علاقمندی در مباحث توسعه محور در استان مشارکت می کنند.

فیروزی خاطر نشان کرد: حضور بخش خصوصی توانمند در توسعه استان بسیار حائز اهمیت است و باید شرایط لازم برای حضور این بخش در توسعه اقتصادی استان فراهم کرد.

وی بر نقش رسانه ملی و دیگر رسانه‌های جمعی بر نهادینه شدن مهارت‌های حرفه‌ای در جامعه تاکید کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان خواستار تسریع در تدوین سند جامع آموزش مهارت حرفه‌ای و حمایت از بخش صنعت و افزایش تولید در کردستان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار