معاون استاندار کردستان مطرح کرد
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: سرمایه‌گذاری به عنوان بخش گمشده توسعه پایدار در کردستان از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید مورد توجه جدی مردم و مسئولان استان قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۹۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶ 27 October 2015

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، حسین فیروزی در نخستین جلسه کمیته آموزش مهارت و فناوری حرفه‌ای استان کردستان در محل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان اظهار کرد: سرمایه‌گذاری به عنوان بخش گمشده توسعه پایدار در کردستان از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید مورد توجه جدی مردم و مسئولان استان قرار گیرد و در واقع هر نوع توسعه و اشتغالزایی نیازمند سرمایه گذاری است.

وی گفت: منطقه آزاد تجاری و صنعتی می‌تواند سازوکار لازم را برای توسعه بیشتر کردستان فراهم کرده و اقتصاد استان را رونق بخشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: اعمال معافیت‌های مالیاتی بلند مدت، فراهم شدن سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی و تسهیل در صدور مجوزهای اقتصادی و کاهش بروکراسی اداری در عرصه اقتصادی از مهمترین ویژگی‌های ایجاد منطقه آزاد تجاری ماد در کردستان است.

وی ایجاد منطقه آزاد تجاری ماد را نوید بخش جذب سرمایه گذاری‌های خارجی برشمرد و گفت: تحقق این امر سبب می‌شود تا در منطقه مرزی استان کردستان بستر لازم برای تبادلات گسترده تر اقتصادی به ویژه با اقلیم کردستان عراق و سایر کشورهای مجاور به وجود آید و از بازار گسترده این مناطق بهره‌مند شویم.

فیروزی افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری ماد نماد عینی عزم و جزم دولت برای توسعه اقتصادی کردستان است و نشان دهنده این موضوع است که مدیران ارشد کشور علاقمند به توسعه کردستان هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان خاطر نشان کرد: تبدیل شدن مناطق مرزی در کردستان به منطقه آزاد تجاری نشان از امنیت پایدار در استان و اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار