معاون استاندار کردستان:
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته‌های مرتبط با برنامه‌های هفته پژوهش خواستار توسعه فرهنگ پژوهش در استان کردستان شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ 26 October 2015

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، حسین فیروزی در جلسه هماهنگی برگزاری هفته پژوهش در استان کردستان اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری در استان کردستان هم‌زمان با سراسر کشور و در بخش اهداف ملی و استانی و با همکاری و مشارکت دستگاههای اجرایی و متولیان امر تحقیق و پژوهش انجام می شود.

وی گفت: ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری و ارتقای شأن و جایگاه پژوهش و فناوری، تشویق و ترغیب پژوهشگران و فناوران استان به تولید بیشتر علم و عزت و ثروت ناشی از آن، تبیین وضعیت موجود پژوهش و فناوری و روندها و آینده آن برای افکار عمومی و مسئولین و اخذ بازخورد برای هماهنگی و پیشرفت کار، شناسایی و عرضه یافته های پژوهش و فناوری در استان را برخی از اهداف ملی هفته پژوهش برشمرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان تصریح کرد: بسترسازی برای تجاری سازی یافته ها و پژوهش‌ها و فناوری‌های توسعه یافته، برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و فناوران دستگاه‌های اجرایی و خریداران دستاوردها با تقویت ارتباط دانشگاه با صنایع و سایر مراکز مربوطه و نیز ایجاد فضای تعاملی برای آشنایی ذی‌نفعان حال و آینده واحدهای پژوهشی و فناوری با هم از دیگر اهداف ملی برنامه های هفته پژوهش ذکر کرد.

وی عرضه عملکرد مطالعاتی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی، تشویق و تقدیر از پژوهشگران، فناوران، موسسات پژوهشی، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و دستگاه‌های اجرایی و همچنین افزایش حساسیت و توجه مدیران به فعالیت های پژوهشی و فناوری در استان از مهمترین اهداف عملیاتی هفته پژوهش نام برد.

فیروزی به تشریح برنامه‌های استانی هفته پژوهش و فناوری پرداخت و افزود: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار و رونمایی از دستاوردهای جدید، برگزاری جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری، برگزاری جشنواره ایده های برتر و حمایت از بازار ایده‌ها، تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانش آموزی، تبلیغات هدفمند رسانه ای و مستند سازی یافته‌ها و دستاوردهای پژوهش و فناوری را از اولویت های برنامه گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری در کردستان است.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته‌های مرتبط با برنامه‌های هفته پژوهش خواستار توسعه فرهنگ پژوهش در سطح استان شد و خاطرنشان کرد: با توجه به کسب رتبه برتر استان در سال گذشته در هفته پژوهش باید با همکاری و تعامل سازنده امسال نیز جایگاه مناسبی را در کشور تصاحب کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان گفت: باید برای تسریع در روند تحقق توسعه پایدار استان تحقیقات و پژوهش‌های متناسب با بخش‌های مختلف پیش بینی و گسترش یابد و در این زمینه شورای سیاست‌گذاری هفته پژوهش باید با تمام توان به وظایف خود برای نهادینه شدن پژوهش در جامعه تلاش کند.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا برنامه های مدنظر خود را برای اجرا در هفته پژوهش و فناوری هرچه سریعتر به دبیرخانه ستاد ارسال کنند.

فیروزی افزود: باید به سمت دانایی محوری در جامعه حرکت کرد تا از این طریق با تقویت اقتصاد دانش بنیان و تجاری سازی علم و توسعه مبحث مدیریت پژوهش محور راه برای توسعه همه جانبه در جامعه هموار سازیم.

وی در ادامه بر لزوم تخصیص سهم اعتبارات یک درصدی پژوهش و فناوری دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از مباحث پژوهشی محققان و پژوهشگران استان تاکید کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان گفت: با بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه‌های هفته پژوهش نسبت برای هرچه پربارتر برگزار کردن برنامه‌های هفته پژوهش در کردستان تلاش خود را مضاعف کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار