رهبر معظم انقلاب:رجاء واثق دارم مجموعه فوق و رئیس محترم این نهاد انقلابی با استعانت از پروردگار متعال و بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند موجود، در تحقق هدف نورانی این تشکیلات الهی که همانا توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی نیازمندان و محرومان و تقویت و رشد ایمانی و اعتقادی آنان با ارائه خدمات اجتماعی، حمایتی، فرهنگی و معیشتی می‌باشد، گام‌های اساسی و تکمیلی بردارند.
کد خبر: ۱۹۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷ 07 April 2015

رهبر معظم انقلاب:رجاء واثق دارم مجموعه فوق و رئیس محترم این نهاد انقلابی با استعانت از پروردگار متعال و بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند موجود، در تحقق هدف نورانی این تشکیلات الهی که همانا توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی نیازمندان و محرومان و تقویت و رشد ایمانی و اعتقادی آنان با ارائه خدمات اجتماعی، حمایتی، فرهنگی و معیشتی می‌باشد، گام‌های اساسی و تکمیلی بردارند.

به گزارش تابناک ارومیه ،سابقه شكل گيري تشكيلات کمیته امادا امام خمینی(ره) به سالهاي قبل از پيروزي انقلاب و حدوداً سال 1342 برميگردد .آن زمان تعدادي از انقلابيون اول نهضت اسلامي كه در زمره ‌همراهان و همرزمان حـضرت امام خميني (ره‌) قرار داشتند ، از طرف مـعظم له مـأمور رسيدگي به‌خـانواده زندانيـان سياسي، نيازمندان مبارزين شدند.

با پيروزي انقـلاب اسلامي و آغـاز فعاليت مجـدد بخشهاي اداري، اقتصادي و فرهنگي كشور، لـزوم حـمايت از نيازمندان در صـدر برنامه‌هاي نظام قرار گرفت و دقيقاً 22 روز پس از پيروزي انقلاب اسلامي و بعنوان دومين نهاد انقلابي در تاريخ 14 اسفند ماه 1357، كميته امداد امام‌، با صدور حكم پرخير و بركت و تاريخي حضرت امام خميني‌(ره‌) براي مدت نامحدود، بمنظور تحقق بخشيدن به اهداف عاليه نظام جمهوري اسلامي ايران و ولايت فقيه در حمايت و امداد محرومان و مستضعفان و خودكفا كردن آنان‌، تأسيس گرديد.

این نهاد در دوران فعالیت خود ،اقدامات قابل توجهی در زمینه کمک رسانی به نیازمندان جامعه انجام داده است.اما با ایجاد شرایط جدید و تغییر در سیاستهای کلان کشور،سیاستهای این نهاد نیز تا حدودی متحول شده است.

اکنون این نهاد با هدف توانمند سازی و خود اتکایی خانواده های نیازمند ،از سیاست قبلی خود یعنی برطرف کردن نیازهای مقطعی و روزمره نیازمندان فاصله گرفته است.

توانمند سازی و خود اتکایی در جهت حفظ کرامت انسانی و عزت نیازمندان میباشد و به نظر میرسد که در صورت مدیریت صحیح و برنامه ریزی دقیق به شرایط مطلوبی در سطح کشور در جهت کاهش خانواده های نیازمند و در راستای سیاستهای محرومیت زدایی رسید.

در همین راستا ،ریاست جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز با بهره گیری از تجارب مدیریتی خود ،میتواند در تحکیم و تقویت سیاست مذکور گام بردارد.

چنانچه رهبر معظم انقلاب نیز در حکم ابلاغی خود به موضوع توانمند سازی توجه ویژه ایی داشته اند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری،متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به تغییراتی که در اساسنامه کمیته امداد امام‌خمینی(ره) صورت گرفته است؛ حضرات آقایان حجت‌الاسلام حاج شیخ محسن کازرونی، مهندس پرویز فتاح، حسین انواری، حمیدرضا ترقی، سیدمرتضی بختیاری، مهندس سیدمنصور برقعی و خانم دکتر مرضیه وحیددستجردی را به‌عنوان اعضای هیئت‌امنا و جناب آقای مهندس پرویز فتاح را به‌ عنوان رئیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) منصوب می‌کنم.

رجاء واثق دارم مجموعه فوق و رئیس محترم این نهاد انقلابی با استعانت از پروردگار متعال و بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند موجود، در تحقق هدف نورانی این تشکیلات الهی که همانا توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی نیازمندان و محرومان و تقویت و رشد ایمانی و اعتقادی آنان با ارائه خدمات اجتماعی، حمایتی، فرهنگی و معیشتی می‌باشد، گام‌های اساسی و تکمیلی بردارند.

بی‌شک مسئولین سابق کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و در رأس آنها جناب آقای عسگراولادی رحمة‌الله‌علیه و در سال‌های اخیر اعضای شورای مرکزی و جناب آقای انواری زحمات باارزشی را در شکل‌گیری این نهاد مؤثر و موفق در مبارزه با فقر و محرومیت کشیده‌اند که ضمن تقدیر از تلاش‌های مخلصانه آنان، برای همه آنها اجر و پاداش الهی را مسألت دارم.

گرچه تکیه اصلی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بر کمک‌های کمّی و کیفی مردم عزیز کشورمان باید باشد، اما ایفای نقش توسط دولت و مجلس و دستگاه قضایی در پشتیبانی‌های همه‌جانبه از این نهاد انقلابی در جهت انجام مأموریت‌های مقدس آن، امری انکارناپذیر است.

مزید توفیقات همه آقایان را از خداوند متعال خواستارم.

سیدعلی خامنه‌ای

16/ فروردین/ 1394

سید پرویز فتاح متولد سال 1340 در ارومیه است. وی متاهل و دارای دو فرزند است. فتاح دارای مدرک کارشناسی ارشد سیستم‌ است.

فتاح فعالیت اجرایی خود را از سال 58 به عنوان مسئول کمیته فرهنگی جهاد استان آذربایجان غربی آغاز کرد، او در دوران دفاع مقدس، مسئولیت‌های گوناگونی بر عهده داشت که آخرین آنها قائم مقامی فرماندهی لشکر ویژه پاسداران بود.

سوابق فتاح در سپاه پاسداران و قرارگاه خاتم نیز برجسته بوده است. او ضمن آنکه مدیر امور قراردادی پروژه‌های عمرانی در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) بوده، به عنوان عضو هیأت مدیره، قائم مقام و معاون فنی شرکت مهندس سپاه شد و همچنین مدیریت پروژه‌های سد کرخه و گتوند با سپاه همکاری داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار