مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: 29 هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد آذربایجان غربی قرار دارند.به زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد انواع خدمات از قبیل وام، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ... ارائه می‌شود.
کد خبر: ۱۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 29 March 2015

هدف توانمندسازي كمك به افراد ضعيف است تا تلاش نماينـد ضمن غلبه بـر ضـعفهايـشان؛ جنبه هاي مثبت زندگيشان را بهبود بخشند.همچنین مهارتها و تواناييهايشان را براي كنترل زندگي افزايش داده و آن را در عمل پياده نمايند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: 29 هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد آذربایجان غربی قرار دارند.

به گزارش تابناک ارومیه،خود اشتغالي زنان به توانمندسازي اقتصادي و سلامت روانی آنان انجاميده و از وابستگي آنان به سازمانهاي حمايتي كاسته و از آسيب پذيري آنان ميكاهد.توانمندسازي روانشناختي زنـان بـه ارتقـاء كيفيـت نقـش مادرانـة آنـان انجاميده و از پريشانيهـاي روانشـناختي خـانواده مـيكاهـد و سرانجام مشاركت فعال زنان در محيط شغلي به افزايش اقتدار شخصي، بين فـردي و سياسـي آنـان منتهی میشود

اين در حالي است كه در برنامة چهارم توسعة كشور ما يكي از مهمترين وظايفي كه به سازمانهاي حمايتي واگذار شده است موضوع توانمندسازي است.همچنين در قانون اساسي بـه منظـور كـاهش فقـر،محروميت و استقرار عدالت بر طراحي برنامه هاي ويژه اشتغال، توانمندسازي، آموزش مهارتهاي شغلي و مهـارتهـاي زندگي» تأكيد شده است.

بنابراين در كشور ما نه تنها محروميت زدايي ريشة تاريخي و فرهنگي دارد بلكه امروزه يك تكليف قانوني نيز به حساب ميآيد كه توسط سازمانهاي حمايتي صورت ميگيـرد و داراي پشتوانه علمي و پژوهشي نيز ميباشد. يافته در اين خصوص بيانگر ايـن اسـت كـه آمار زنان سرپرست خانوار در كشور ما افزايش يافته و 10 درصد خانواده هـاي ايرانـي زن سرپرست هـستند و در واقـع 5/1 ميليـون خـانوار از 15 ميليـون خـانوار ايرانـي را زنـان سرپرستي ميكنند. آنان داراي درآمد كمي بوده و بيكـاري و مـشكل اقتـصادي مهـمتـرين چالش آنان است.

بنابراین به نظر میرسد برای سلامتی خانواده هایی که تحت سرپرستی زنان قرار دارند ،برای کاهش آسیبهای اجتماعی این خانواده ها،برای ورود این افراد در چرخه توسعه کشور و بهرمندی از مزایای کار و تلاش با محور خود اتکایی ،برای تضمین سلامت نسلهای بعدی و برای استحکام بناین خانواده های مذکور ،باید بر توانمند سازی و خود اتکایی آنان برنامه ریزی کرد.

در این خصوص جلال حسین‌زاده امروز در گفت‌وگوی خبری با اشاره به وجود 29 هزار سرپرست خانوار در آذربایجان غربی ،اظهار داشت: به زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد انواع خدمات از قبیل وام، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ... ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: بعد از اهدای وام جهت توانمندسازی افراد از سوی کمیته امداد، نظارت ویژه‌ای بر وام‌های اهدا شده از سوی این سازمان مبنی بر اینکه وام‌های اخذ شده توسط افراد در همان محل صرف شود انجام می‌گردد که طبق آخرین آمار 97 درصد از این وام‌ها در جای خود خرج شده‌اند.

حسین‌زاده با بیان اینکه تعداد 4 هزار و 319 وام خودکفایی در سال گذشته از سوی کمیته امداد به مددجویان این کمیته به مبلغ 48 میلیارد تومان داده شده است، گفت: سال گذشته تعداد 12 هزار و 323 نفر نیز تحت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای این سازمان با هزینه 11میلیارد قرار گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: 270 وکیل حقوقی نیکوکار در استان به صورت افتخاری با کمیته امداد آذربایجان غربی همکاری می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: ایجاد مراکز نیکوکاری در مساجد و محله‌ها برای کمک به افراد واجد شرایط از جمله اقدامات اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) است و در این راستا 35 مرکز نیکوکاری در مساجد و محله‌های استان احداث شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار