مهم ترین بیمه درمان در سطح کشور بیمه های کمیته امداد بوده است چراکه تمام هزینه های پزشکی، مربوط به خانواده های نیازمند را به شکل رایگان عهده دار شده است.
کد خبر: ۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱ 30 January 2015

به گزارش تابناک از ایسنا، جلال حسین زاده در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان که در سالن جلسات استانداری ترتیب یافت اظهار کرد: یکی از مهم ترین و اصلی ترین برنامه های راهبردی کمیته امداد استفاده از ظرفیت مردم در جهت رفع مشکل نیازمندان  بوده است.

وی با بیان اینکه در 10 ماهه سال جاری 420 میلیارد تومان از محل مساعدت های مردمی برای رفع مشکل نیازمندان دریافت شده است، افزود: تمامی این دریافتی ها برای رفع مشکل نیازمندان هزینه شده و هیچ مبلغی باقی نمانده است و همه این مبالغ در حوزه مالی ثبت شده است.

حسین زاده خاطر نشان کرد: کمک های مردمی در جامعه باعث ایجاد انس و محبت، دوستی، یک پارچگی و همچنین تاثیرات متعددی در حوزه اجتماعی گذاشته و ما نباید از این امر مهم غافل بمانیم.

حسین زاده ادامه داد: سیستم های اطلاعاتی کمیته امداد به عنوان یک نظام حمایتی جامعه سبب الکتریکی شدن شده  و باعث کاهش حجم مراجعات به کمیته امداد، افزایش سرعت عمل فعالیت ها و کاهش خطا ها و تخلف های پرسنلی شده است.

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان غربی به وجود 133 وکیل خبره و خیر در استان اشاره و تصریح کرد: طی سال جاری 481 مشاوره به صورت رایگان برای افراد نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی پذیرش شده و بر اساس برآورد های انجام گرفته نزدیک به 30 میلیون تومان صرف هزینه پرونده قضایی کمیته امداد شده است.

حسین زاده توانمندسازی را از عمده محور های کمیته امداد عنوان کرد وگفت: با تغییر سیاست های کلی دولت و مطرح شدن بحث توانمندسازی، خوشبختانه کمیته امداد ظرفیت ذخیره بیش از 3 هزار نفری برای پذیرش خانواده های تحت حمایت را دارد.

وی اضافه کرد: همه ساله بیش از 5 الی 6 هزار خانواده زیر پوشش از چتر حمایت کمیته امداد خارج می شود و همین امر سبب شده ظرفیت ذخیره برای پذیرش خانواده های تحت حمایت داشته باشیم.

حسین زاده در ادامه به بحث سلامت و حمایت های اجتماعی کمیته امداد اشاره و تصریح کرد: 61 هزار نفر در استان بیمه مستقیم کمیته امداد شده است.

 وی ادامه داد: مهم ترین بیمه درمان در سطح کشور بیمه های کمیته امداد بوده است چراکه تمام هزینه های پزشکی، مربوط به خانواده های نیازمند را به شکل رایگان عهده دار شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: حدود 2 هزار کودک سوء تغذیه زیر 6 سال در استان شناسایی شده که ماهانه برای هریک از این کودکان 60  هزار تومان برای تامین مواد غذایی پرداخت می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار