آغاز بهسازی و شاداب‌سازی ۱۵۹ مدرسه استان اردبیل

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل اعلام کرد: با اجرای طرح کشوری شهید «روح‌الله عجمیان» ۱۵۹ مدرسه در مناطق مختلف استان اردبیل مرمت، بهسازی و شاداب‌‎سازی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۳ 09 July 2024

به گزارش «تابناک اردبیل»، بهزاد محمدی‌خلفلو گفت: در اجرای طرح شهید عجمیان، قرار است ۷۷ گروه جهادی در مدت ۲.۵ ماه به صورت شبانه‌روزی فعالیت کنند تا در آخر شهریور ماه امسال، واحدهای آموزشی تعیین شده پس از مرمت، بهسازی و شاداب سازی، به آموزش و پرورش تحویل داده شود.

وی با تاکید بر ضرورت تامین فضای تربیتی و آموزشی مناسب برای تحصیل فرزندان این استان افزود: در این طرح تلاش بر این است تا مرمت، بهسازی و شاداب‌سازی فضاهای آموزشی با همراهی و همکاری بسیج سازندگی سپاه استان انجام شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل بیان کرد: برای اجرای این طرح ۱۰۰ میلیارد ریال به صورت متمرکز در استان پیش‌بینی شده و در کنار آن از سایر منابع غیرمتمرکز نیز استفاده خواهد شد تا واحدهای آموزشی در مناطق محروم و روستایی استان بهسازی و شاداب‌سازی شود و دانش‌آموزان مناطق پرجمعیت بتوانند از این فضاها بهره بگیرند.

وی همچنین اظهار کرد: در طرح شهید روح‌الله عجمیان سعی بر این است تا مرمت، بهسازی و شاداب‌سازی فضاهای آموزشی در فصل تابستان انجام شده و حرکت تحولی در مسیر بهبود ارائه خدمات آموزشی با همراهی گروه‌های جهادی اتفاق بیفتد.

محمدی خلفلو اضافه کرد: اداره کل نوسازی نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل در کنار اجرای این طرح، سعی دارد تا تعداد زیادی از واحدهای آموزشی نیمه‌تمام به خصوص در مناطق پرتراکم جمعیتی از جمله اردبیل، پارس‌آباد و اصلاندوز را تا شروع سال تحصیلی آماده بهره‌برداری کند.

وی گفت: اداره کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل در کنار طرح‌های مختلفی که در مسیر ارتقای وضعیت فضاهای آموزشی و پرورشی انجام می‌دهد، سعی دارد تا سالن‌ها و استخرهای ورزشی نیمه‌تمام را نیز تا مهرماه تکمیل کرده و آماده بهره‌برداری کند.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری بیش از ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در ۱۱ هزار و ۸۰۰ کلاس درس و با راهنمایی و هدایت ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم و فرهنگی مشغول تحصیل هستند ولی به گفته کلام‌الله صفری ، مدیرکل آموزش و پروش استان اردبیل به علت افزایش شمار دانش‌آموزان و فرسوده بودن تعدادی از مدارس موجود، این استان نیاز به ۶ هزار و ۸۰۰ کلاس درس جدید دارد.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل، پنج شهرستان اردبیل، پارس‌آباد، اصلاندوز، خلخال و مشگین‌شهر در استان اردبیل در وضعیت بحرانی تامین فضای آموزشی قرار دارند و سرانه فضای آموزشی در آنها پایین‌تر از میانگین کشوری است.

سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل ۴.۲ متر مربع و حدود یک متر مربع کمتر از میانگین کشوری اعلام شده، این در حالی است که سرانه فضای آموزشی در شهرستان اردبیل که پذیرای نیمی از جمعیت ۲۶۵ هزار نفری دانش‌آموزان استان می‌باشد، کمتر از ۲ متر مربع است.

۲ نوبته شدن مدارس، تراکم بالای برخی کلاس‌های درس و نیز بروز مشکل در تامین معلم و مربی آموزشی از جمله عوارض کمبود فضای آموزشی در استان اردبیل ذکر شده است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار