طبیعت بکر،چشمه‌های جوشان:لذت طبیعت‌گردی در اردبیل

کد خبر: ۱۱۷۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹ 09 July 2024

طبیعت بکر، چشمه‌های جوشان: لذت طبیعت‌گردی در اردبیل

استان اردبیل با طبیعت بکر و چشم‌نواز خود، یکی از مقاصد برتر طبیعت‌گردی در ایران برای گردشگران محسوب می‌شود. این استان با دارا بودن چشمه‌های جوشان، کوهستان‌های سرسبز، دریاچه‌های زیبا و آب ‌و هوای مطبوع، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

اگر شما هم از جمله افراد ساکن تهران هستید که می‌خواهید در کمترین زمان ممکن به اردبیل برای دیدن جاذبه‌های گردشگری برسید، باید بلیط هواپیما تهران اردبیل را تهیه کنید. این روزها سایت‌های معتبری در زمینه فروش بلیط هواپیما از تهران به اردبیل فعالیت داشته و شما عزیزان با اقتصادی‌ترین قیمت می‌توانید بلیط هواپیما خود را بخرید. در ادامه این مطلب به معرفی بهترین جاذبه‌های گردشگری اردبیل می‌پردازیم.

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری اردبیل

به‌دلیل شرایط آب و هوایی اردبیل، در آن جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد از تهران یا شهرهای دیگر برای دیدن این جاذبه‌ها به اردبیل سفر کنند. تنها کافیست؛ بلیط اتوبوس تهران اردبیل یا بلیط هواپیما آن را تهیه کرده و از سفر خود به شهر زیبای اردبیل لذت ببرید. در ادامه با جاذبه‌های گردشگری اردبیل آشنا می‌شوید.

چشمه‌های آب گرم سرعین

شهر سرعین یکی از معروف‌ترین نقاط استان اردبیل است که به‌دلیل چشمه‌های آب گرم طبیعی خود شناخته می‌شود. این چشمه‌ها با خواص درمانی خود، برای تسکین دردهای عضلانی و بیماری‌های مفصلی بسیار مفید هستند. آب گرم سرعین از دل کوه سبلان جوشیده و دمایی بین ۳۷ تا ۴۶ درجه سانتی‌گراد دارد. استخرهای آب گرم این منطقه، هم به صورت روباز و هم سرپوشیده، مجهز به امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران هستند. از جمله معروف‌ترین چشمه‌های آب گرم سرعین می‌توان به چشمه گاومیش‌گلی، چشمه سبلان و ... اشاره کرد.

چشمه‌های آب گرم شابیل

در دامنه‌های زیبای کوه سبلان، چشمه‌های آب گرم شابیل واقع شده‌اند. این چشمه‌ها با آب‌هایی غنی از مواد معدنی و خواص درمانی بالا، مقصدی جذاب برای گردشگران طبیعت‌دوست و افرادی است که به دنبال آرامش و بازسازی روحی و جسمی هستند. این چشمه‌ها در نزدیکی شهر لاهرود و روستای شابیل قرار دارند و منظره‌های طبیعی اطراف آن‌ها، تجربه‌ای بی‌نظیر از طبیعت‌گردی به گردشگران را ارائه می‌دهند.

جنگل فندق‌لو

جنگل فندق‌لو با درختان فندق و طبیعت بکر خود، یکی از زیباترین و خوش‌آب ‌و هوا‌ترین مناطق اردبیل است. این جنگل در نزدیکی شهر نمین قرار دارد و به‌دلیل تنوع گیاهی و جانوری، مکان مناسبی برای پیاده‌روی، کوهنوردی و عکاسی از مناظر طبیعی است. در فصل بهار و تابستان، مناظر سرسبز و هوای خنک این جنگل، محیطی دلپذیر برای گردشگران فراهم می‌کند.

دریاچه شورابیل

دریاچه شورابیل یکی از جاذبه‌های طبیعی و تفریحی مهم در استان اردبیل بوده که در نزدیکی شهر اردبیل واقع شده است. این دریاچه با آب شور خود و محیط آرام، مکان مناسبی برای پیک‌نیک، قایق‌سواری و دوچرخه‌سواری به‌شمار می‌رود. در اطراف دریاچه، امکانات رفاهی و تفریحی خوبی فراهم شده که تجربه‌ای لذت‌بخش از طبیعت‌گردی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

طبیعت بکر، چشمه‌های جوشان: لذت طبیعت‌گردی در اردبیل

آبشار سردابه

آبشار سردابه یکی از آبشارهای زیبای استان اردبیل است که در نزدیکی روستای سردابه و در فاصله کمی از شهر اردبیل قرار دارد. این آبشار با ارتفاع حدود ۱۵ متر و طبیعت سرسبز اطراف، یکی از جاذبه‌های دیدنی منطقه است. هوای خنک و مناظر زیبا در اطراف این آبشار، مکانی دلپذیر برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح به‌شمار می‌رود.

منطقه حفاظت‌شده آق‌داغ

منطقه حفاظت‌شده آق‌داغ با طبیعت بکر و پوشش گیاهی متنوع، یکی از مناطق دیدنی و طبیعی استان اردبیل است. این منطقه در شمال غربی اردبیل قرار دارد و به‌دلیل وجود گونه‌های گیاهی و جانوری نادر، مکانی مناسب برای علاقه‌مندان به طبیعت و حیات وحش به‌شمار می‌رود. پیاده‌روی در این منطقه و تماشای مناظر زیبای طبیعی، تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای گردشگران رقم می‌زند.

طبیعت بکر، چشمه‌های جوشان: لذت طبیعت‌گردی در اردبیل

کوه سبلان

کوه سبلان با ارتفاع ۴۸۱۱ متر، سومین کوه بلند ایران است و به‌دلیل آب و هوای سرد و طبیعت بکر، یکی از مقاصد اصلی کوهنوردان و علاقه‌مندان به طبیعت است. قله سبلان، در تابستان پوشیده از برف بوده و در دامنه‌های آن، چشمه‌های آب گرم و مناظر طبیعی زیبا قرار دارد. صعود به قله سبلان و تماشای مناظر زیبای اطراف از فراز این کوه، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای هر کوهنورد به‌شمار می‌رود.

پل معلق مشکین‌شهر

پل معلق مشکین‌شهر یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های استان اردبیل است. این پل با طول ۳۶۵ متر و ارتفاع ۸۰ متر از سطح رودخانه، یکی از طولانی‌ترین و مرتفع‌ترین پل‌های معلق خاورمیانه به‌شمار می‌رود. قدم زدن بر روی این پل و تماشای مناظر طبیعی و رودخانه‌ای که از زیر آن می‌گذرد، تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز برای بازدیدکنندگان خواهد بود.

منطقه حفاظت‌شده مغان

منطقه حفاظت‌شده مغان یکی از مناطق دیدنی و طبیعی استان اردبیل است که با چشم‌اندازهای طبیعی و گونه‌های جانوری و گیاهی متنوع، مکان مناسبی برای طبیعت‌گردی و تماشای حیات وحش محسوب می‌شود. این منطقه در شمال اردبیل و در نزدیکی مرز جمهوری آذربایجان قرار دارد و به‌دلیل طبیعت بکر و مناظر زیبا، مقصدی محبوب برای گردشگران و طبیعت‌دوستان است.

سخن پایانی

استان اردبیل با طبیعت بکر و جاذبه‌های طبیعی خود، یکی از بهترین مقاصد طبیعت‌گردی در ایران است. چشمه‌های آب گرم سرعین و شابیل با خواص درمانی، جنگل فندق‌لو با درختان فندق و طبیعت سرسبز، دریاچه شورابیل با آب شور و امکانات رفاهی، دره قورخانه با چشم‌اندازهای خیره‌کننده، آبشار سردابه با مناظر زیبا، منطقه حفاظت‌شده آق‌داغ با پوشش گیاهی متنوع، کوه سبلان با ارتفاع بلند و چشمه‌های آب گرم، پل معلق مشکین‌شهر با هیجان و مناظر طبیعی و منطقه حفاظت‌شده مغان با گونه‌های جانوری و گیاهی نادر، همگی دلیلی برای سفر به این استان زیبا هستند. هرکدام از این جاذبه‌ها، تجربه‌ای بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی از طبیعت‌گردی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورند. امیدواریم با خواندن این مطلب اطلاعات کافی در مورد جاذبه‌های گردشگری اردبیل به دست آورید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار