رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: یکی از راه‌های حذف یاران بگیران که طرح آن را نیز آماده کرده‌ایم اما هنوز اجرا نشده استانی کردن غربالگری یارانه بگیران است.
کد خبر: ۵۰۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ 26 September 2017

به گزارش تابناک کردستان، محمدباقر نوبخت در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های اقتصادی دولت به ویژه از منظر برنامه و بودجه پرداخت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن اشاره به ماجرای برداشت ۱۲ هزار میلیاردی بابت پرداخت یارانه با تاکید بر اینکه با وجود اهمیت صرفه جویی در هزینه‌ها، دولت در مورد پرداخت‌های پرسنلی انقباضی عمل نکرده است، اعلام کرد که متوسط حقوق کارکنان دولت از حدود یک میلیون و ٤٧٠ هزار تومان در سال ١٣٩٢ به دو میلیون و ٩٧٠ هزار تومان در سال جاری افزایش یافته است.

وی از سختی‌های غربالگری یارانه بگیران سخن گفت و افزود: باور کنید حذف یاران بگیران بسیار سخت و پیچیده است. ما برای حذف غیرنیازمندان کم کاری نکردیم، حتی انگیزه بسیاری داریم تا بتوان از منابع به دست آمده در بخش‌های دیگر هزینه کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: یکی از راه‌هایی که طرح آن را نیز آماده کرده‌ایم اما هنوز اجرا نشده به استانی شدن آن بر می‌گردد. به هر حال هر چقدر که جامعه هدف کوچکتر باشد امکان شناسایی مناسب‌تری وجود دارد. این راهی است که هنوز آزمایش نکرده‌ایم.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار