مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه این جشنواره یک رخداد بزرگ و تاریخی برای این منطقه محسوب می‌شود، گفت: کسب عنوان «شهر ملی مبل منبت» برای ملایر، اقدامی برای ارتقای کمی و کیفی این هنر- صنعت و رونق اقتصادی شهرستان بود.
کد خبر: ۴۸۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 04 September 2017
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه این جشنواره یک رخداد بزرگ و تاریخی برای این منطقه محسوب می‌شود، گفت: کسب عنوان «شهر ملی مبل منبت» برای ملایر، اقدامی برای ارتقای کمی و کیفی این هنر- صنعت و رونق اقتصادی شهرستان بود.

به گزارش ایسنا،علی مالمیر در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نشست هماهنگی برگزاری جشن ملی مبل منبت ملایر، با اشاره به اینکه 2 ماه است که به صورت خاص و ویژه درصدد پیگیری برنامه‌های مختلف و رصد آنها هستیم، افزود: این جشن یک فرصت مغتنم برای ملایر محسوب می‌شود .

وی اظهار کرد: وقتی گردشگر وارد شهرستان می‌شود در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف هزینه می‌کند و تحولی چشمگیر در بحث اقتصادی ایجاد خواهد کرد بنابراین برگزاری این دست جشنواره‌ها و جذب گردشگر و توریست در توسعه و ارتقای اقتصادی ملایر بسیار موثر است .

مالمیر بر لزوم برگزاری با کیفیت این جشن ملی تأکید کرد و افزود: از همه مهمتر نحوه انعکاس آن در سطح ملی و تبلیغات است بنابراین در این راستا می‌طلبد تمامی اقدامات ادارات و دستگاه‌های متولی امر در قالب فیلم و عکس مستندسازی شود تا در سال‌های آینده زمان برگزاری جشنواره‌های بعدی از همین مستندها برای تبلیغات کمک بگیریم.  

وی با بیان اینکه در این ایام بازدید از موزه‌های ما رایگان بوده و تالارها و رستوران‌هایی که تحت نظر ما هستند، با تخفیف 50 درصدی خدمات‌دهی می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید به نحوی برنامه‌ها، خدمات و تخفیفات ارائه شود که مسافران و خریدان و گردشگران احساس کنند حضور در ملایر و شرکت در این جشنواره «یک فرصت طلایی» است .

مالمیر با بیان اینکه مهمترین محور توسعه استان، گردشگری است، اضافه کرد: در طول دولت تدبیروامید توسط سازمان میراث فرهنگی، اقدامات خوبی در این زمینه صورت پذیرفته است .

وی با بیان اینکه جهانی یا ملی شدن، یک عنوان است، ادامه داد: مهمترین آورده از کسب یک عنوان، برندسازی است بنابراین باید با هم‌افزایی مسئولان، انجام کارهای پژوهشی، آموزشی، بازاریابی و تبلیغات گسترده، برند مبلمان ملایر را درسطح کشور و حتی خارج از مرزها جا بندازیم تا بتوانیم از ظرفیت ایجاد شده برای توسعه شهرستان بهره ببریم .

وی ثبت شدن ملایر به عنوان «شهر ملی مبل منبت» را آغاز یک راه طولانی برای ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات تولیدی و جذب توریست دانست و تصریح کرد: آفت رشته منبت‌کاری این است که متأسفانه در مبلمان خلاصه شده در حالیکه اگر به سمت تولید دیگر محصولاتی ظریف برویم، شرایط صادرات آن تولیدات بیشتر و بهتر فراهم می‌شود 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار