مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بابیان اینکه در شهرستان نهاوند علاوه بر خریداری جوایز از سوی خیران، کتاب‌هایی نیز خریداری و در مناطق محروم توزیع شده است افزود: این اقدام از سوی انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۵۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 03 July 2017
مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: خیران همدانی حدود 120 میلیون ریال به برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی کمک کردند.

به گزارش ایرنا،عاطفه زارعی اظهار کرد: ازسوی خیران کمک‌های شایانی به جشنواره کتابخوانی رضوی شده است و در این راستا در بسیاری از شهرستان‌ها جوایزی از سوی افراد خیراندیش خریداری شده تا بین برگزیدگان توزیع شود.

وی ادامه داد: برخی خیران همدانی به صورت نقدی کمک کرده‌ و مبالغی را برای خریداری جوایز در اختیار امور کتابخانه های استان قرار داده‌‌ اند و برخی نیز خود جوایزی را خریداری و در اختیار کتابخانه‌ها قرار داده‌اند تا در بین برگزیدگان توزیع شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بابیان اینکه در شهرستان نهاوند علاوه بر خریداری جوایز از سوی خیران، کتاب‌هایی نیز خریداری و در مناطق محروم توزیع شده است افزود: این اقدام از سوی انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به حضور اعضای انجمن خیران استان در مراکز بهزیستی و اهدای کتاب‌ به همراه جوایز به کودکان گفت: کتاب 'اعترافات غلامان' در کانون اصلاح و تربیت و کتاب' 10 قصه از امام رضا(ع)'در بهزیستی توزیع شده است.

زارعی با بیان اینکه در برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، از سوی خیران شهرستان نهاوند 13 میلیون ریال کمک شده است خاطرنشان کرد: 11 میلیون ریال از سوی خیران شهرستان بهار، 10 میلیون و 500 هزار ریال از سوی خیران شهرستان اسدآباد، 10 میلیون ریال از سوی خیران شهرستان ملایر و 10 میلیون ریال از سوی خیران کبودراهنگی به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی کمک شده است.

وی افزود: همچنین خیران شهرستان رزن 6 میلیون ریال،خیران تویسرکانی پنج میلیون ریال و خیران شهرستان همدان نیز 10 میلیون ریال به برگزاری این جشنواره کمک شده و با توجه به کمک 50 میلیون ریالی خیران استان در مجموع بیش از 120 میلیون ریال از سوی خیران به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی کمک شده است.

زارعی با بیان اینکه در حال حاضر جشنواره کتابخوانی رضوی بستر مناسبی را برای انجام کار برجسته و تاثیرگذار فرهنگی فراهم کرده است افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی به مقوله پر اهمیت کتاب و کتابخوانی توجه دارد و در عین حال به سیره ائمه اطهار(ع) می‌پردازد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان پیش بینی کرد امسال 10 هزار نفر از استان همدان در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کنند.

هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در سه حوزه کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال برگزار می شود و 6 عنوان کتاب با موضوع زندگانی امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمد ابن موسی(ع) برای گروه های سنی مختلف انتخاب و معرفی شده تا افراد بتوانند با توجه به سن و توانمندی های خود در مسابقه کتابخوانی جشنواره رضوی شرکت کنند.
سال گذشته پنج هزار و 500 نفر در این جشنواره شرکت کردند.

هم اکنون 111 کتابخانه نهادی، مشارکتی و مستقل با بیش از یک میلیون و 169 هزار کتاب در استان همدان فعال است و حدود 60 هزار و 780 عضو فعال از خدمات امور کتابخانه های استان همدان استفاده می کنند و 3.46 درصد جمعیت استان در کتابخانه ها عضو هستند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار