رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: سالانه بخشی از یک‌هزار و 200 تن عسل در کردستان تولید می‌شود که با ایجاد طرح تکاپو و توسعه فضای کسب و کار در زمینه توسعه زنبورداری می‌تواند بیش از 3 برابر افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۳۳۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱ 26 November 2016

به گزارش تابناک کردستان، کریم ذوالفقاری امروز در کارگروه اشتغال استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طرح توسعه زنبورداری که یکی از رسته‌های طرح تکاپو در استان کردستان است می‌تواند کمک بزرگی به معضل اشتغال استان داشته باشد.

وی گفت: استان کردستان با داشتن یک میلیون و 400 هزار هکتار مراتع، 400 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 100 هزار هکتار اراضی کشاورزی می‌تواند زمینه خوبی برای زنبورداری داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: سالانه بخشی از یک‌هزار و 200 تن عسل در کردستان تولید می‌شود که با ایجاد طرح تکاپو و توسعه فضای کسب و کار در زمینه توسعه زنبورداری می‌تواند بیش از 3 برابر افزایش پیدا کند.

وی گفت: وضعیت موجود در زمینه توسعه زنبورداری استان در شهریورماه امسال شناسایی و هدف‌گذاری شد و طرح تدوین شده‌ای در کنار اجرای طرح تکاپو انجام شد.

ذوالفقاری افزود: طرح توسعه زنبورداری در قالب برنامه 5 ساله در استان کردستان هدف‌گذاری شده و در میان افراد جویای کار یک دوره آموزشی زنبورداری برگزار خواهد شد و 5 تا 6 کندو در اختیار این افراد قرار می‌گیرد و اگر این افراد بتوانند این کندوها را مدیریت کنند می‌توانند موفق باشند.

وی اظهار کرد: افراد موفق در دوره‌های آموزشی زنبورداری و کندوهای رایگان می‌توانند با دریافت تسهیلات بانکی 60 کندو را در اختیار گیرند و زمینه اشتغال برای چند نفر را فراهم کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در زمینه طرح توسعه زنبورداری در استان کردستان هدف‌گذاری طرح در قالب برنامه تدوین شده 5 ساله است که باید 4 هزار شغل در این مدت ایجاد شود و باید سالانه بیش از یک‌هزار شغل در زمینه زنبورداری ایجاد شود.

وی گفت: هم‌اکنون موافقت‌نامه 714 میلیون تومانی در حال انعقاد است و اگر این تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی امید استان تامین شود ما می‌توانیم این برنامه را انجام دهیم.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار