مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش‌بینی شده امسال حدود 320 هزارتن از این محصول در استان تولید شود که این میزان در سال زراعی گذشته 300 هزار تن بوده‌ است.
کد خبر: ۳۱۷۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 25 October 2016

به گزارش تابناک کردستان، محمدصالح احمدی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: برداشت سیب‌زمینی از اوایل مهرماه در کردستان آغاز شده و تا 15 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: سطح زیر کشت سیب‌زمینی در استان 8 هزار و 500 هکتار است که نسبت به سال زراعی گذشته 12 درصد کاهش دارد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: به رغم کاهش سطح زیر کشت سیب‌زمینی در استان، پیش‌بینی شده میزان تولید این محصول نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

وی گفت: شرایط آب و هوایی، استفاده از آبیاری میکرو، کودهای آلی و ارقام پرمحصول از جمله مهم‌ترین دلایل افزایش عملکرد این محصول در استان است.

احمدی عمده‌ترین ارقام سیب‌زمینی کشت شده در استان را شامل اسپریت، بامبا، سانته، مارفونا، آگریا و جلی اعلام کرد.

وی خاطر نشان کرد: میانگین عملکرد سیب‌زمینی در استان 35 تا 36 تن در هکتار است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت سیب‌زمینی استان مربوط به شهرستان‌های قروه و دهگلان است، گفت: پیش‌بینی شده امسال حدود 320 هزارتن از این محصول در استان تولید شود که این میزان در سال زراعی گذشته 300 هزار تن بوده‌ است.

وی به دلایل کاهش قیمت این محصول هم اشاره کرد و افزود: ما تعیین کننده قیمت محصول سیب‌زمینی نیستیم و استان‌هایی همچون همدان، کرمانشاه و لرستان به دلیل نداشتن برنامه کشت سیب‌زمینی، افزایش سطح زیرکشت این محصول را داشتند و موجب کاهش قیمت این محصول شدند.

احمدی قیمت هر کیلوگرم سیب‌زمینی استان در مزرعه را 300 تا 400 تومان ذکر و اظهار کرد: سیب‌زمینی کاران استان امسال به دلیل شرایط آب‌ و هوایی و پیش‌بینی هواشناسی از گرم شدن هوا، نسبت به سال گذشته دیرتر اقدام به برداشت کردند به طوری که تاکنون 20 تا 30 درصد این محصول برداشت شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار