استاندار کردستان خبر داد
استاندار کردستان گفت: تا کنون 5 سرمایه گذار خارجی برای اجرای پروژه‌های مختلف در سطح استان حضور پیدا کرده‌اند.
کد خبر: ۲۸۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ 25 August 2016

به گزارش تابناک کردستان، عبدالمحمد زاهدی امروز در دیدار با معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: کردستان دارای فرصت‌های زیادی است و اگرچه اقدامات زیادی برای بهره گیری از آنها صورت گرفته است اما هنوز فرصت‌های زیادی برای توسعه کردستان وجود دارد.

وی گفت: در راستای توسعه کردستان و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در این استان، اقدامات زیادی صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به تلاش برای آغاز به کار زنجیره فولاد، اخذ 2 مجوز احداث پتروشیمی در استان و افتتاح کارخانه فرآوری طلای ساریگونی قروه اشاره کرد.

استاندار کردستان با اشاره به کلنگ زنی کارخانه سیگار سقز در سال گذشته، تصریح کرد: امیدواریم این واحد تولیدی تا 22 بهمن سال جاری به بهره برداری برسد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد پروژه‌های فولاد کردستان و کارخانه لاستیک نیز هر چه سریع‌تر در استان راه‌اندازی شود.

زاهدی با اشاره به اینکه تا کنون 5 سرمایه‌گذار خارجی در استان برای انجام طرح‌ها و پروژه‌های مختلف حضور پیدا کرده‌اند، افزود: طلای ساریگونی قروه، کارخانه تولید سیگار در سقز، ایجاد مجموعه گردشگری توریستی در بانه، تولید آهن اسفنجی و همچنین ایجاد مجتمع مسکونی در سقز از جمله طرح‌هایی است که سرمایه‌گذاران خارجی در استان اجرا کرده‌اند.

وی از تلاش برای جذب سرمایه گذاران خارجی بیشتر در کردستان خبر داد و خاطرنشان کرد: جلب حضور شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) نیز برای اجرای پروژه‌های مختلف سرمایه گذاری به منظور توسعه استان در دستور کار قرار دارد.

استاندار کردستان بر تلاش برای از بین بردن فضای امنیتی استان خبر داد و گفت: اقدامات زیادی برای از بین بردن فضای امنیتی موجود در استان صورت گرفته که از آن جمله برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی در استان کردستان به منظور شناساندن ظرفیت‌های استان و همچنین از بین بردن فضای امنیتی استان است.

منبع: ایسنا


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار