دبیر انجمن صنفی کارگران خباز سنندج گفت: در ماه‌های گذشته خواستار افزایش مزد کارگران خباز شدیم و در همین رابطه چندین نامه به ارگان‌های دولتی مانند استانداری کردستان و فرمانداری سنندج ارسال کردیم که تا کنون این نامه نگاری‌ها بی‌پاسخ مانده است.
کد خبر: ۲۷۶۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 13 August 2016

به گزارش تابناک کردستان، یدالله صمدی در گفت‌وگو با ایلنا با انتقاد از انجماد مزدی خبازان اظهار کرد: در ماه‌های گذشته خواستار افزایش مزد کارگران خباز شدیم و در همین رابطه چندین نامه به ارگان‌های دولتی مانند استانداری کردستان و فرمانداری سنندج ارسال کردیم که تا کنون این نامه نگاری‌ها بی‌پاسخ مانده است.

وی با بیان این که مزد خبازان سنندج در یک سال و نیم گذشته ثابت مانده است، گفت: در طول این مدت قیمت کالاهای اساسی خانوارهای کارگری به طور سرسام آور افزایش یافته است.

دبیر انجمن صنفی کارگران خباز سنندج تصریح کرد: با وجود گذشتن نیمی از سال، گویا مسئولان دولتی قصد ندارند به مذاکره با نمایندگان کارگران بپردازند و افزایش مزدی خبازان را در دستور کار قرار دهند و این مسئله‌ای به شدت نگران کننده است.

وی با بیان این که مدت‌هاست دخل و خرج خبازان با هم سازگار نیست، گفت: این انجماد مزدی اخیر هم بر وخامت اوضاع افزوده است و از جانب انجمن صنفی خبازان سنندج به طور مشخص به بی‌توجهی مسئولین دولتی کردستان معترض هستیم.

صمدی به اظهارات مدیرکل اشتغال وزارت کار مبنی بر آمادگی دولت برای ارزان سازی نیروی کار اشاره کرد و افزود: از قرار معلوم مقامات دولتی قصد دارند حداقل دستمزد زیر خط فقر را هم به بهانه رونق اقتصاد زیر سوال ببرد و سیاست سرکوب و انجماد مزدی را نه فقط برای خبازان، بلکه برای همه مشمولین قانون کار اجرایی کنند.

وی با طرح این پرسش که اگر قرار باشد نامه‌نگاری و رایزنی به نتیجه نرسد چه راهکار دیگری در دسترس کارگران است اظهار کرد: در شرایط فعلی کارگران قدرت اعتراض و چانه زنی چندانی هم ندارند و نمی‌توانند از مطالبات خود به صورت سازمان‌ یافته دفاع کنند.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حمید قربانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
با سلام ب نظرم در امد نانوایها تو کردستان با هم نمیخونه خرج. دخل و قیمت ارد خیلی زیاده من خودم کارگر نانوایی هستم و صاحب کار ما از جیب خودش بهمون میده بهتره دولت فکری به حال خبازیها بکنن ... چون همگی ضرر میدن و قوت اصلی قشر ضعیف هم نان است .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار