استاندار کردستان با اشاره به بررسی لایحه مناطق آزاد در مجلس طی هفته جاری گفت: از نمایندگان مجلس درخواست داریم در بررسی این لایحه به سرنوشت، معیشت، توسعه و پیشرفت مناطق کمتر توسعه یافته کشور که این ۷ منطقه آزاد در آنها تأسیس می‌شود، توجه داشته باشند.
کد خبر: ۲۷۶۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹ 13 August 2016

به گزارش تابناک کردستان، عبدالمحمد زاهدی در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به وضعیت لایحه منطقه آزاد بانه و مریوان اظهار کرد: لایحه ایجاد 7 منطقه آزاد تجاری صنعتی در زمان حاضر در کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.

وی گفت: این موضوع با حضور سه نفر از استانداران مناطق ذی‌نفع در جلسه 17 مردادماه در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح، پیگیری و توضیحات لازم نیز در حضور نمایندگان داده شد که ادامه جلسه به هفته جاری موکول شده است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه لوایح تقدیمی مجلس ابتدا در کمیسیون ذی‌ربط مطرح و بعد در صحن علنی مجلس رأی‌گیری و پس از موافقت کار تمام می‌شود، تصریح کرد: لایحه منطقه آزاد بانه و مریوان ابتدا با طرح دو فوریتی تقدیم دولت شد که مجلس نیز یک فوریت آن را تصویب کرد و پیش‌بینی می‌شود که پیش از پایان مردادماه در صحن علنی مجلس مطرح و نمایندگان نظر خود را در مورد آن اعلام کنند.

وی گفت: از نمایندگان همه استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه کشور در مجلس شورای اسلامی درخواست داریم در بررسی لایحه مناطق آزاد به زندگی، سرنوشت، معیشت، توسعه و پیشرفت مناطق کمتر توسعه یافته کشور که این 7 منطقه آزاد در آنها تأسیس می‌شود، توجه داشته باشند.

زاهدی افزود: یکی از مسائلی که مخالفان این لایحه اعلام می‌کنند موضوع اشکالاتی است که در نوع اداره مناطق آزاد از گذشته وجود داشته است.

وی با اشاره به جلسه 17 مردادماه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به تجربیات گذشته در مناطق آزاد قبلی، از نمایندگان مجلس درخواست کردیم اشکالاتی را که در مناطق آزاد قبلی احساس می‌کنند در قانون ذکر کنند که آن اشکالات در مناطق آزاد جدید نیز تکرار نشود و ما هم استقبال می‌کنیم که همه چیز بر اساس قانون شکل بگیرد.

استاندار کردستان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی اطمینان داشته باشند که نهایت تلاش را می‌کنیم تا مر قانون در مناطق آزاد جدید اعمال شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی یقین داشته باشند که مردم استان‌های کردستان، ایلام، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و گلستان واقعاً نیازمند ایجاد یک تحرک در شرایط اقتصادی هستند، اظهار داشت: با توجه به شرایط معیشتی از نمایندگان درخواست داریم در تصویب لایحه منطقه آزاد کمک و همکاری کنند تا مردم از امتیازات آن بهره‌مند شده و این کار سبب توسعه این مناطق شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار