مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: کیفیت آرد و نان استان جایگاه مطلوبی ندارد و باید نگرش مردم نسبت به نان مصرفی و آرد سالم تغییر دهیم.
کد خبر: ۲۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵ 03 February 2015

      مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: کیفیت آرد و نان استان جایگاه مطلوبی ندارد و باید نگرش مردم نسبت به نان مصرفی و آرد سالم تغییر دهیم.

محمد کاظم ‌زاده  در جلسه بررسی کیفیت آرد، کارخانه‌های آرد استان همدان بر ضرورت فرهنگ سازی و تغییر نگرش مردم نسبت به نان مصرفی تأکید کرد و اظهار داشت: کیفیت آرد و نان استان جایگاه مطلوبی ندارد و ما هنوز نتوانسته ‌ایم مردم را با آرد سالم آشنا کنیم و مطالبات مردم را برآورده سازیم.

وی به نگاه فرابخشی در زمینه رساندن غذای سالم به سفره شهروندان اشاره کرد و افزود: ارتباط بیشتر سازمانها، شناسایی و بررسی مشکلات موجود و در مجموع تعهد استانی میتواند شرایط بهتری را برای دریافت نان سالم فراهم آورد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه آموزش به مردم در مورد مصرف نان تیره‌ تر به عنوان نان سالم، نیازمند آگاه‌ سازی و تغییر در فرهنگ مردم است، گفت: معاونت غذا و داروی دانشگاه آمادگی دارد همسو با کارخانه‌ ها در نهادینه کردن استفاده از نان سبوس دار و کم نمک، گام بردارد.

وی با تأکید بر حرکت به سوی سالم سازی آرد تولیدی در کارخانه‌ها عنوان کرد: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیز با استفاده از ظرفیتهای رسانه ای به ویژه صدا و سیما این بینش را به مردم القا می ‌کند که نان تیره تر، نشانه غنی تر و سالم تر بودن آن است.

کاظم‌ زاده افزود: نگاه مدیریت غذا به کارخانه‌ها نگاه حمایتی است و همه تلاش ما تحقق سلامت مردم و بالا بردن کیفیت محصولات غذایی به ویژه نان است.

علی رحمانیفر، معاون اداره غله منطقه ۱۳ نیز با بیان اینکه کارخانه ‌های آرد در یک رقابت ناسالم نسبت به سبوس ‌گیری بیش از حد مجاز در آردهای تولیدی خود اقدام می‌کنند، گفت: محتوای کیسه‌های آرد با مندرجات روی کیسه ‌ها همخوانی ندارد که نیازمند نظارت معاونت غذا و دارو است.

نیکزاد، کارشناس استانداری نیز با اشاره به اینکه سلامت جامعه میطلبد که رقابت کارخانهها برای تولید آرد سفید از بین برود، افزود: مشکل اساسی بحث فرهنگ سازی در مورد مصرف نان سبوس دار است که باید تصمیم‌ های جدی گرفته شود و مردم به گرفتن حق خود در مورد نان سالم، گرایش یابند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار