عضو هیئت نمایندگان اتاق سنندج مطرح کرد
عضو هیئت نمایندگان اتاق سنندج گفت: تا به حال اقدام خاصی در خصوص تعطیلی واحدهای تولیدی در کردستان انجام نگرفته و روز به روز به تعداد این واحدها افزوده می‌شود.
کد خبر: ۲۳۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ 26 May 2016

به گزارش تابناک کردستان، نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه با اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی سنندج دیدار کردند.

زاهد صالحی یکی از اعضای اتاق سنندج در این نشست اظهار کرد: شهرستان‌های بانه، سقز و مریوان علاوه بر پتانسیل تجارت ایران دروازه‌های خروجی کالاهای تولیدی ایران نیز هستند.

وی گفت: در شهرهای مرزی نیروهای کار در سخت‌ترین شرایط مشغول کار هستند و مرزنشینان و بازارچه‌های مرزی همچنان از راه‌های ارتباطی، زیرساخت‌ها و امکاناتی مانند سردخانه‌ها و انبارها بی‌بهره هستند.

برای رفع مشکلات بازارچه‌های مرزی نمی‌دانیم باید به چه کسی مراجعه کنیم

رئیس کمیسیون تجارت اتاق سنندج تصریح کرد: برای رفع مشکلات بازارچه‌های مرزی باشماق و سیرانبند نمی‌دانیم به کجا و باید به چه کسی مراجعه کنیم.

وی گفت: یکی از دلایل عقب‌ماندگی کردستان نبود مدیران ارشد در بدنه دولت است و باید عدم توسعه‌یافتگی کردستان ریشه‌یابی و درمان شود و بیش از این دوام پیدا‌نکند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق سنندج هم در این نشست عنوان کرد: تا به حال اقدام خاصی در خصوص تعطیلی واحدهای تولیدی در کردستان انجام نگرفته و روز به روز به تعداد این واحدها افزوده می‌شود.

جمال توپچی گفت: مشخص نیست که آیا تعطیلی این واحدها به دلیل نبود اعتبارات دولتی است و یا کارشکنی‌های استانی و یا کارشکنی‌ دولت بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه دولت قول داد به سرمایه در گردش واحدهای تولید اعتبار ویژه‌ای اختصاص دهد اما این کار تاکنون صورت نگرفته و باید نمایندگان مجلس در این خصوص با هم همصدا باشند تا صدای رساتری داشته باشند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق سنندج اظهار کرد: وزارت نیرو باید منابع آبی استان را برای 66 هزار هکتار از اراضی دیم استان اختصاص می‌داد ولی ظاهراً رغبتی به این قضیه ندارد و نمایندگان مجلس باید برای گرفتن این تخصیص تلاش کنند.

وی گفت: نمایندگان مجلس باید به مدیران استانی متولی جذب سرمایه‌گذار تذکر دهند تا بدنه کارشناسی آنان بیشتر جوابگوی سرمایه‌گذاران باشند.

توپچی افزود: کارشکنی‌هایی در خصوص سرمایه‌گذاری در کردستان می‌شود که باید نمایندگان مجلس با آن برخورد کنند.

وی خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس باید اتاق بازرگانی را به سفارتخانه‌ها لینک کنند تا زمینه‌های لازم برای ورود سرمایه‌گذار به استان کردستان فراهم شود.

دولت کارنامه عدم موفقیت خود را در کردستان بالا برد

یکی دیگر از اعضای هیئت نمایندگان اتاق سنندج با بیان اینکه کردستان امنیت کامل برای ورود سرمایه‌گذار را دارد، گفت: دولت کارنامه عدم موفقیت خود را در کردستان بالا برد و دیگر باید به بخش خصوصی میدان دهد تا وارد عمل شود و باید در این مسیر نمایندگان مجلس نیز حامی بخش خصوصی باشند.

بختیار مرادی با اشاره به عدم تصویب طرح منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان در مجلس افزود: کردستان چون از لحاظ اقتصادی فقیر است تصویب این طرح برای رفع محرومیت و ایجاد توسعه کردستان یک فرصت بی نظیر است و باید به صورت جدی پیگیر شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق سنندج هم در این نشست گفت: از نمایندگان جدید‌الورود به مجلس گله‌مند هستیم که دعوت ما را برای حضور در این نشست لبیک نگفتند و باید بیشتر نسبت به توسعه کردستان نگران باشند.

محمدنجیب اداک افزود: نگاه قانونگذاران و دولتمردان باید به سمت گردشگری کشیده شود چون اقتصاد نفتی باعث عدم توجه به صنعت گردشگری شده است و شرایط کنونی فرصت مناسبی برای انقلاب اقتصادی توسط صنعت گردشگری در کردستان است.

وی عنوان کرد: رفع مشکلات کردستان در عرصه ملی زمانی محقق می‌شود که نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی با هم همدل و هم صدا باشند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار