رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار گفت: تعداد شرکت‌کنندگان مراسم اعتکاف ایام‌البیض شهرستان بهار نسبت به سال گذشته 7۰ درصد رشد داشت.
کد خبر: ۲۱۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷ 24 April 2016
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار گفت: تعداد شرکت‌کنندگان مراسم اعتکاف ایام‌البیض شهرستان بهار نسبت به سال گذشته 7۰ درصد رشد داشت.

به گزارش فارس،حجت‌الاسلام محمد جمشیدی اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور یک‌هزار و 863 نفر از جوانان و نوجوانان شهرستان بهار در مساجد شهری و روستایی معتکف شدند.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌کنندگان در اعتکاف ایام‌البیض نسبت به سال گذشته 70 درصد رشد داشت، گفت: در مراسم معنوی و روح‌بخش اعتکاف ایام‌‎البیض 231 معتکف آقا و یک‌هزار و 632 معتکف خانم در مراسم معنوی اعتکاف حضور یافتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار تصریح کرد: علاوه بر افزایش تعداد معتکفان، در مناطقی نظیر روستای کوشک‌آباد و روان برای نخستین بار این سنت حسنه برگزار شد.

وی به بهرمندی معتکفان از برنامه‌های فرهنگی اعتکاف اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده در اداره تبلیغات اسلامی و ستاد اعتکاف و همچنین تشکیل نشست‌های مختلف با حضور رابطان فرهنگی، برنامه‌های متنوعی برای معتکفان برگزار شد.

جمشیدی اضافه کرد: گفتمان‌های دینی، گفتمان‌های دانشجویی و طلاب، محفل انس با قرآن کریم، ایستگاه‌های تصحیح قرائت نماز، مشاوره، آموزش احکام، آموزش روخوانی قرآن کریم، پاسخ به شبهات اعتقادی، سخنرانی و ویژه برنامه میلاد حضرت علی (ع) و همچنین مراسم عزاداری رحلت حضرت زینب (س) از جمله برنامه‌های فرهنگی شاخص در ایام اعتکاف است.

وی با بیان اینکه اعتکاف ایام‌البیض در 18 منطقه شهرستان بهار برگزار شده است، افزود: مساجد جامع شهرهای بهار و لالجین، مسجد حضرت ابوالفضل روستای گنج‌تپه و مسجد روستای باباقاسم مساجدی هستند که در این ایام برادران معتکف در آنها حضور یافتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار در پایان یادآور شد: اعتکاف ایام‌البیض امروز هم با ویژه برنامه رحلت حضرت زینب (س) ادامه یافته و با اعمال ام داوود و نماز مغرب و عشا به کار خود پایان می‌دهد که امید است مورد لطف و عنایت باری تعالی قرار گیرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار