نماینده ولی فقیه در کردستان:
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه شهدا فرهنگ ایثار، شهادت، شجاعت، فداکاری، معنویت اخلاص را برای ما به ارمغان گذاشتند، فرهنگی که ارزش‌ها را در جامعه حاکم می‌کند و مانع رشد مفسدان می‌شود گفت: همین فرهنگ و تفکر شهادت طلبی است که ما را تاکنون به پیش برده و پیشرفت‌های جامعه مرهون همین تفکر است.
کد خبر: ۱۹۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱ 12 March 2016

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، امروز در مراسم بزرگداشت روز شهدا که در سالن اجتماعات صدا و سیمای مرکز کردستان، برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری دخت مکرم پیامبر اکرم(ص) حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: یاد و نام شهدا همواره با نام و یاد پیامبر اکرم(ص) و آل آن حضرت آمیخته شده و این ایام در سوگ شهادت دخت پیامبر اکرم(ص) هستیم.

وی گفت: برترین تعریفی که پیامبر اکرم(ص) از حضرت فاطمه(س) داشته‌اند «فاطمة بضعة منی» است، به این تعبیر که هم جسم و هم روح آن حضرت از وجود خود نبی مکرم اسلام(ص) است.

نماینده ولی فقیه در کردستان به جایگاه رفیع حضرت فاطمه (س) اشاره و خاطر نشان کرد: در قرآن کریم از آن حضرت به عنوان کوثر یاد شده و کل سوره کوثر متعلق به حضرت زهرا(س) است.

وی گفت: سوره کوثر یکی از پرمعناترین سوره‌های قرآن است که تمامی کلمات آن فقط خاص این سوره بوده و در هیچ جای دیگری از قرآن تکرار نشده است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه واژه «کوثر» به معنای خیر کثیر مداوم است، افزود: دین اسلام نیز تا روز قیامت از نسل فرزندان حضرت فاطمه(س) منتشر می‌شود زیرا خواسته خود خداوند بر این بوده که نسل پیامبر اکرم(ص) از نسل حضرت فاطمه(س) منتشر شود.

وی به مسئله شهدا و مقوله شهادت اشاره و خاطر نشان کرد: شهدا مظهر قدرت ما هستند و راه را به ما نشان می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه تعابیر زیبایی در مورد شهید وجود دارد، گفت: در قرآن کریم آمده است که «شهدا را مرده نپندارید بلکه آنها زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌خورند»، پس چه تعبیری زیباتر از اینکه جایگاه شهدا نزد خود خداوند است.

وی با تاکید بر اینکه شهدا شفیع مردم هستند و دعایشان مستجاب می‌شود، افزود: آزادگی و استقلال کنونی کشورمان را مدیون شهدا هستیم که اجازه ندادند دشمن به خاک کشورمان تجاوز کند و این امنیت را برای ما رقم زدند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی خاطر نشان کرد: این نظام را خداوند و دعای شهدا نگه داشته و هیچ ابرقدرتی توان درافتادن با کشور ما را ندارد و در صورت وقوع چنین اشتباهی آن ابرقدرت شکست سختی خواهد خورد.

وی با بیان اینکه پشتوانه این انقلاب خون‌های پاک 220 هزار شهید در سراسر کشور است، گفت: خون 23 هزار شهید در این خطه از خاک کشورمان ریخته شده تا امنیت کنونی رقم بخورد.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: شهدا فرهنگ ایثار، شهادت، شجاعت، فداکاری، معنویت اخلاص را برای ما به ارمغان گذاشتند؛ فرهنگی که ارزش‌ها را در جامعه حاکم می‌کند و مانع رشد مفسدان می‌شود.

وی با عنوان اینکه تا وقتی فرهنگ شهادت در جامعه وجود دارد، ما پیروزیم، تصریح کرد: هیچ چیزی بالاتر از شهادت در دنیا وجود ندارد و بزرگان دینی و اولیای الهی همیشه آرزو داشتند با شهادت از دنیا بروند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی گفت: تمام تلاش دشمنان بر این است که این تفکر را از بین ببرند و غرب تلاش می‌کند با منطق و فرهنگ شهادت مبارزه کند.

وی افزود: همین فرهنگ و تفکر شهادت طلبی است که ما را تاکنون به پیش برده و پیشرفت‌های جامعه مرهون همین تفکر است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه قدرت و عظمت کشور ما به برکت شهدا و عظمت جایگاه آنهاست، خاطرنشان کرد: قدر خانواده‌های شهدا را باید بدانیم و هر کس در هر مسئولیتی که هست ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را سرلوحه کار خود قرار دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار