نماینده مردم سنندج در مجلس:
نماینده مردم سنندج دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعریف و تمجید از مسئولان اجرایی باری از دوش مردم برنمی‌دارد، گفت: رکود و بیکاری پدر مردم را درآورده است، مجلس دهم باید حل مشکلات اقتصادی را اولویت قرار دهد و نظارت‌هایش را بی‌نهایت تقویت کند چون کشور در این بخش رهاست.
کد خبر: ۱۹۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 11 March 2016

به گزارش تابناک کردستان، سیداحسن علوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه مجلس دهم باید برای حل مشکلات اقتصادی دامن‌گیر کشور تدبیری اساسی کند اظهار کرد: جهت‌گیری مجلس دهم در تعمیق مشکلات اقتصادی یا رفع اساسی آنها تاثیر به سزایی دارد.

وی با بیان اینکه تعریف و تمجید از مسئولان اجرایی باری از دوش مردم برنمی‌دارد، گفت: نمایندگان مجلس دهم باید در همراهی با دولتمردان بستر رفع مشکلات بخش‌های نیازمند را به وجود آورند در این صورت می‌توان نسبت به خروج کشور از مشکلات و چالش‌هادی اقتصادی و تقویت بخش‌های توسعه‌ای کشور امیدوار شد.

نماینده مردم سنندج دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این مجلس نباید خود را اسیر قوانین ناکارآمد، ضد و نقیض و بی‌اثر کند، تصریح کرد: مجلس دهم باید بستر رفع مشکلاتی که موجب عاصی شدن جامعه شده است را به وجود آورد.

وی با اشاره به تاثیر عمیق و منفی رکود و بیکاری بر بخش‌های اقتصادی، گفت: رکود و بیکاری پدر مردم را درآورده است، مجلس دهم باید حل مشکلات اقتصادی را اولویت قرار دهد و نظارت‌هایش را بی‌نهایت تقویت کند چون کشور در این بخش رهاست.

علوی در پیشنهادی صنعت ساختمان را دارای ظرفیت اشتغال‌زایی بالایی دانست و خواستار برنامه‌ریزی مجلس دهم و دولت یازدهم برای رونق این بخش شد و افزود: کمیسیون عمران مجلس دهم با حضور وزیر راه و شهرسازی و سایر عوامل موثر بر بازار ساخت و ساز باید قوانین مغایر و دست و پاگیر را از بین برده و زمینه تصویب قوانین کارآمد و موثر را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی یا نیمه فعال هستند یا با 40 درصد ظرفیت کار می‌کنند خواستار اختصاص 10 هزار میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده بخش تولید در بودجه 1394 شد.

نماینده مردم سنندج دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مجلس دهم باید روی اقتصاد مقاومتی و قوانین لازم برای تحقق درست آن کار کند. زمان شعار و سخنرانی سپری شده است و اکنون وقت عمل است.

وی بررسی و تصویب لایحه بودجه 95 و برنامه ششم توسعه را از اهمیت زیادی برخوردار دانست و گفت: مناطق محروم باید به جد در لایحه بودجه 95 مورد توجه قرار گیرند، بحث توازن منطقه‌ای نباید در حد شعار باقی بماند، همه این مسائل باید در برنامه ششم هم پیش‌بینی شود، تولید تعطیل و موجب بیکاری هزاران نفر شده است، مجلس دهم باید فکری اساسی برای تولید و بیکاری کشور کند.

علوی خواستار سامان دادن واردات کشور در همه بخش‌های اقتصادی به ویژه واردات خودرو شد و افزود: دولت و مجلس با سر و سامان دادن به واردات خودرو و توسعه صنعت خودروسازی داخلی باید از خارج شدن میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری کنند.

وی اظهار کرد: خروج هر یک واحد ارز از کشور به معنای کمک به تولید و تقویت اقتصاد کشورهای اروپایی یا آسیایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار