رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان سنندج گفت: در 4 سال گذشته دستمزد استادکاران سنندج افزایش نیافته و با توجه به بیکاری‌های فصلی، کارگران در مواردی قادر به پرداخت حق بیمه خود نیز نیستند.
کد خبر: ۱۹۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱ 07 March 2016

به گزارش تابناک کردستان، ناجی روحانی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: دستمزد استادکاران ساختمانی سنندج در ۴ سال گذشته افزایش نیافته است.

وی گفت: نرخ دستمزد ۱۶ شاخه ساختمانی توسط انجمن صنفی کارگران ساختمانی سنندج قیمت گذاری شده اما کارفرمایان ساختمان حاضر به پذیرش این نرخ‌ها نیستند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان سنندج بیکاری و رکود ساخت و ساز را دلیل تثبیت چندساله دستمزد استادکاران سنندج برشمرد و تصریح کرد: در شرایط فعلی استادکاران مجبورند با نرخ‌های سال‌های قبل کار کنند.

وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری فصلی کارگران و استادکاران ساختمانی سنندج گفت: معمولا کارگران و استادکاران ساختمانی سنندج چند ماه در سال بیکار هستند.

روحانی افزود: شرایط معیشتی این کارگران بویژه در فصل زمستان به حدی دشوار است که حتی قادر به پرداخت حق بیمه خود نیستند و معمولاً با وجود سال‌ها سابقه کار به دلیل عدم پرداخت مرتب حق بیمه، نمی‌توانند در سنین پیری از مزایای بازنشستگی استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار