نماینده ولی فقیه در کردستان مطرح کرد
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: همه باید به فرصت‌هایی که برای تقریب و وحدت پیش می‌آید توجه بیشتری کنیم همین کنگره امام شافعی یک فرصت خوب برای تقویت وحدت جهان اسلام و همفکری بیشتر مسلمانان است.
کد خبر: ۱۸۳۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 18 February 2016

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در جلسه هماهنگی پیش کنگره بین‌المللی امام شافعی با اشاره به شخصیت و جایگاه علمی امام شافعی در جهان اسلام اظهار کرد: شخصیت بزرگ و ربانی امام شافعی باید در جهان اسلام بیشتر شناسانده شود.

وی گفت: آغاز فعالیت‌ها برای کنگره امام شافعی سابقه 3 و 4 ساله دارد و از سال گذشته این موضوع وارد مراحل جدی و اجرایی شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به برگزاری پیش کنگره‌های امام شافعی در شهرهای استان تصریح کرد: در 4 شهر سنندج، سقز، بانه و دیواندره پیش کنگره‌های امام شافعی برگزار شده و با برنامه ریزی‌های انجام شده کنگره بعدی در شهر مریوان برگزار می‌شود.

وی به حضور چهره‌های علمی داخلی و شخصیت‌های شاخص بین‌المللی اشاره کرد و گفت: وجود شخصیت‌های مطرح علمی داخلی و علمای اقلیم کردستان عراق در این کنگره‌ها نشان دهنده اعتبار علمی این حرکت بزرگ فرهنگی در استان است و همه برای حضور در کنگره اصلی اعلام آمادگی کرده‌اند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به برگزاری کنگره اصلی در سال آینده اشاره کرد و افزود: با رایزنی‌های انجام شده امید است کنگره بین‌المللی امام شافعی در تهران و در ذیل کنفرانس وحدت کشورهای جهان اسلام برگزار شود که انشاالله تاثیرگذاری وسیعتری داشته باشد.

وی گفت: همه علما و اساتید باید برای کیفیت دهی بیشتر به بخش علمی کنگره امام شافعی وقت بیشتری صرف کرده و برنامه ریزی منسجم تری انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به شخصیت علمی امام شافعی افزود: شخصیت فردی امام شافعی به عنوان یک شخصیت جامع که مبتکر اجتهاد است درخور توجه است.

وی تصریح کرد: تفکر تکفیری و وهابی که ساخته دست آمریکا و صهیونیست‌ها است امروزه به عنوان اسلام جعلی به همه دنیا معرفی می‌شود و تفکر تکفیر تمدن اسلامی را نشانه گرفته است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی گفت: قبل از وقوع انقلاب اسلامی دنیا از سوی استعمارگران به دو قطب غرب و شرق به سرپرستی کشورهای استثمارگر تقسیم شده بود که هر یک از این ابرقدرت‌ها تنها در پی دستیابی به منافع خود بودند.

وی افزود: وقوع انقلاب اسلامی تمدن اسلامی با قدرت در مقابل تمدن شرق و غرب ایستاد و پایه‌های پوشالی این تمدن‌ها را فرو ریخت و بسیاری از نظریات مهم بین‌الملل را نقض و به چالش کشید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: هدف دشمنان مسلمین تنها کشتار مسلمانان است برای آنها فرق نمی‌کند در کدام کشور اسلامی مسلمانان کشته شوند و به دنبال تجزیه و تکه تکه کردن کشورهای اسلامی برای از بین بردن قدرت مسلمانان و ایجاد تفرقه و درگیری هستند.

وی گفت: آنچه به عنوان تمدن اسلامی در حال معرفی به دنیا است حاصل سال‌ها تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای مخدوش کردن چهره این دین رحمانی است که بسترها و زمینه‌های آن را این کشورها فراهم کردند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: انقلاب اسلامی ایران موجب مطرح شدن اسلام در کل دنیا شده است و به دلیل گرایش مردم بسیاری از کشورها، دین اسلام در بعضی از این کشورها به دین دوم آن کشور تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: جنگ‌ها و درگیری‌هایی که گریبان‌گیر مسلمانان در کشورهای اسلامی شده به دلیل تفکرات غلط و افراطی است که پیروان همه مذاهب اسلامی برای مبارزه با این تفکرات انحرافی باید به میدان بیایند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: پیروان هر مذهبی باید اصول درست خودشان را پیدا کنند و اصول جعلی و تحریفات را کنار بزنند که از این طریق تمدن اسلامی در سراسر گیتی هرچه بیشتر شکوفا شود.

وی به همکاری سران بعضی از کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: متاسفانه می‌بینیم که سران بعضی از کشورهای اسلامی دست در دست اسرائیل دارند مثلا السیسی ریس جمهور مصر، کشوری که سابقه طولانی مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی دارد از نتانیاهو و رژیم کودک کش صهیونیستی تعریف و تمجید کرده است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: همه باید به فرصت‌هایی که برای تقریب و وحدت پیش می‌آید توجه بیشتری کنیم همین کنگره امام شافعی یک فرصت خوب برای تقویت وحدت جهان اسلام و همفکری بیشتر مسلمانان است.

وی گفت: کنگره امام شافعی یکی از اقداماتی است که در راستای کمک به پروژه عظیم تمدن‌سازی اسلامی و در جهت تقویت وحدت و همگرایی بیشتر پیروان مذاهب انجام می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به زیرساخت‌های عمرانی احداث شده در استان اشاره و افزود: احداث کتابخانه امام خامنه‌ای، مجتمع علمی پژوهشی امام شافعی، ساخت و تجهیز مدرسه علوم دینی حضرت خدیجه و دارالقرآن بین‌المللی سنندج فضای بسیار مناسبی را برای جویندگان علوم حوزوی فراهم می‌آورد که بتوانند با استفاده از امکانات بهتر در مسیر پژوهش و خدمت به استان قدم بردارند.

وی تصریح کرد: سایت شافعی نیوز نیز یکی دیگر از ابزارهای اطلاع رسانی و توسعه پژوهش در استان است که بخش فارسی آن با همت پژوهشگران حوزه علوم دینی راه اندازی شده که در سال آینده سه زبان عربی، انگلیسی و کردی نیز به این پروژه اضافه می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی گفت: اگر بخواهیم به پروژه تمدن سازی اسلامی کمک کنیم باید از ظرفیت بزرگان و علما برای معرفی اسلام بهره ببریم و همه دنیا باید بدانند که پیروان مذاهب اسلامی افرادی متعادل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار