رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان گفت: در حال حاضر بخشی از بازار سرگذر همدان مسقف شده و مجوز ادامه کار نیز به تازگی دریافت شد.
کد خبر: ۱۶۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 16 January 2016

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان گفت: در حال حاضر بخشی از بازار سرگذر همدان مسقف شده و مجوز ادامه کار نیز به تازگی دریافت شد.

به گزارش فارس،رضا البرزی‌دعوتی با بیان اینکه مجوز مسقف کردن بازار میوه و تره‌بار سرگذر به تازگی دریافت شد، اظهار کرد: قرارداد مسقف کردن باقی مانده بازار میوه و تره‌بار سرگذر با پیمانکار نیز منعقد شده است.

وی با بیان اینکه این کار با مشارکت بازار صورت می‌گیرد و هیچ کمک دولتی دریافت نشده است، افزود: هدف از این اقدام بهسازی بازار برای بهبود شرایط و ارائه خدمات مناسب به مردم است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان با بیان اینکه 420 متر از بازار مسقف شده است، تصریح کرد: در فاز باقی مانده حدود یک‌هزار و 500 متر مسقف خواهد شد تا کل سرگذر دارای سقف شده و در زمان بارش باران شاهد وضعیت نامناسب در معابر آن نباشیم.

وی با بیان اینکه فاز نخست این پروژه 100 میلیون تومان هزینه برده است، ادامه داد: برای مسقف کردن هر یک از راسته‌های بازار میوه و تره‌بار سرگذر 100 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.

البرزی‌دعوتی درباره کف‌سازی این بازار نیز خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه 3 وعده داده که در سال آینده بودجه لازم برای کف‌سازی بازار را پیش‌بینی کرده و معابر را اصلاح کند تا از این وضعیت ناهنجار رهایی یابد.

وی با تأکید بر اینکه کف‌سازی بازار سرگذر بسیار نامناسب است، گفت: آب‌های سطحی و یا آب‌های ناشی از بارش نزولات آسمانی در بازار جمع شده و مشکلاتی در حوزه بهداشتی برای مردم و واحدهای صنفی به وجود می‌آورد.

رئیس اتحادیه میوه‌و‌تره‌بار همدان اظهار کرد: در حال حاضر این بازار کانال‌های آب‌رو مناسبی ندارد و ما از نهادهای مربوطه از جمله آب و فاضلاب شهری خواستیم در این حوزه ورود داشته باشند تا ساماندهی شود.

وی افزود: بازار سرگذر تنها مطلق به شهرداری منطقه 3 نیست چراکه همه مردم شهر از این بازار استفاده می‌کنند و از همین رو تمام نهادهای مربوطه می‌توانند در بهسازی شرایط آن تأثیرگذار باشند.

البرزی‌دعوتی تصریح کرد: تلاش اتحادیه و بازاریان همدان این است که سرگذر به یک بازار مناسب و الگو در استان همدان و غرب کشور تبدیل شود.

وی درباره سایر بازارهای میوه‌ و تره‌بار همدان نیز تأکید کرد: این طرح برای بازار سبزه میدان نیز در نظر گرفته شده و یک فاز در آنجا اجرا شده است، انجام فازهای بعدی به همکاری صنف‌های دیگر که در این بازار حضور دارند، نیاز دارد.

رئیس اتحادیه میوه‌و‌ تره‌بار همدان با اشاره به اینکه کوچه‌های و راسته‌های بازار و محله سرگذر با پیشنهاد اتحادیه و همکاری و مساعدت شهرداری نامگذاری شد، خاطرنشان کرد: کوچه‌هایی که شهیدی در آنجا مغازه داشت و یا فعالیت می‌کرد با استعلام از بنیاد شهید با نام آن شهید بزرگوار مزین شد و سایر کوچه‌ها و راسته‌ها نیز با نام قدیمی آن نامگذاری شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار