مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: هم ‌اکنون 7 کتابخانه سیار در سطح استان در حال فعالیت است.
کد خبر: ۱۵۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲ 07 January 2016

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: هم ‌اکنون 7 کتابخانه سیار در سطح استان در حال فعالیت است.

به گزارش فارس،محمدرضا جوادی اظهار کرد: در حال حاضر در استان همدان 7 کتابخانه سیار در شهرستان‌های مختلف همدان، فامنین، بهار، ملایر، تویسرکان، اسدآباد و کبودراهنگ در حال فعالیت است.

وی افزود: برخی از این کتابخانه‌های سیار سال‌های گذشته در استان افتتاح و سال گذشته نیز دو کتابخانه سیار در استان افتتاح شد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: امسال نیز همزمان با دهه مبارک فجر، یک کتابخانه سیار در حاشیه شهر افتتاح می‌شود که مبلغ 80 میلیون تومان منهای کارکنان و نیروی انسانی برای آن هزینه شده است.

وی با اشاره به هزینه هر کتابخانه سیار ادامه داد: یک کتابخانه سیار به یک وسیله نقلیه 50 میلیون تومانی، تأمین کتاب به ارزش 20 میلیون تومان و سایر تجهیزات 10 میلیون تومانی نیاز دارد.

جوادی خاطرنشان کرد: در این مراکز سیار به طور متوسط 6 هزار جلد کتاب وجود دارد که کارشناسان ما سعی می‌کنند در هر منطقه حداقل 20 روستا را زیر پوشش کتاب‌خوانی قرار دهند.

وی در خصوص فعالیت کارشناسان کتابخانه‌های سیار استان تصریح کرد: این کارشناسان ضمن ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و کتاب‌رسانی به مناطق محروم، یک سری کلاس‌های فرهنگی برای کودکان این روستاها برگزار می‌کنند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان افزود: خوشبختانه از این مراکز سیار در سطح روستاها از سوی کودکان استقبال خوبی شده است، چراکه در این مناطق کتابخانه ثابت و مراکز فرهنگی دیگری وجود ندارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار