میزان مرگ و میر سرپرستان خانوار در شهرستان اسدآباد بالاست
کد خبر: ۱۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷ 12 March 2015

 میزان مرگ و میر سرپرستان خانوار در شهرستان اسدآباد بالاست

فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: با توجه به بالا بودن صنعت حمل و نقل شهرستان به عنوان یکی از شغل های پایدار متاسفانه میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات سرپرستان خانوار بالاست.

به گزارش ایسنا؛ "مسعود بکایی" در مراسم توزیع البسه عید بین 3 هزار و 500 نفر از ایتام و نیازمندان توسط موسسه خیریه دارالیتام و المساکین حضرت صاحب الزمان(عج) به مناسبت فرا رسیدن عید و سال نو تصریح کرد: افزایش مرگ و میر سرپرستان خانوار موجب افزایش آمار ایتام این شهرستان بوده است.

وی ادامه داد: موسسات خیریه در کمک به افراد نیازمند و ایتام در کنار کمیته امداد از نقش مهمی در راستای فقرزدایی برخوردار هستند.

بکایی با تاکید بر جذب حامیان، خیرین و معتمدین بیشتر در شهرستان، افزود: با جذب خیرین و معتمدین کمکها و مشارکتهای مردمی بیشتری را می توان در قالب موسسات هدایت کرده و به نحو احسن به دست نیازمندان واقعی شهرستان رساند.

مدیرعامل موسسه صاحب الزمان(عج) شهرستان اسدآباد نیز با بیان اینکه این موسسه از سال 83 فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: این موسسه دارای 600 عضو خیر ثابت بوده و در حال حاضر 4 هزار و 200 نفر را تحت پوشش خود داشته و سرپرستی 140 نفر از ایتام را به عهده دارد.

"حشمت الله حمزه ای" تهیه و توزیع ارزاق، البسه، لوازم التحریر، تهیه و تامین جهیزیه برای نوعروسان، معرفی افراد نیازمند به مراکز پزشکی و پرداخت هزینه درمانی را از جمله فعالیتهای این موسسه عنوان و اظهار کرد: این موسسه سالانه 150 تا 200 میلیون تومان به نیازمندان تحت پوشش و افراد متفرقه خدمات و کمک ارائه می دهد.

وی همچنین از خرید یک قطعه زمین به مساحت 4 هزار و 160 متر برای ایجاد تاسیسات چند منظوره توسط این موسسه خبر داد و افزود: این تاسیسات به 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با اخذ تسهیلات لازم و ساخت و راه اندازی آن می توان برای ایتام تحت پوشش شغل ایجاد کرد و کمک رسانی به مددجویان را به نحو شایسته تری انجام داد.

این موسسه خیریه 500 دست کت و شلوار، هزار دست پیراهن و شلوار، هزار و 200 جفت کفش و هزار دست مانتو و شلوار را به 3 هزار و 500 دانش آموز ایتام و نیازمند اهدا کرد که بخشی از این کمک ها به صورت نمادین در دو مدرسه شهید صوفی و شهید موسوی شهرستان اسدآباد تقدیم شد.

خیرین می توانند کمک های نقدی خود را به حساب 210 نزد صندوق مهدیه اسدآباد و یا شماره حساب 0107478661003 و شماره کارت 6037991899523942 نزد بانک ملی واریز کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار